Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 04.11.2015
2. novembrī Profesionālās izglītības kompetences centra „Rīgas Valsts tehnikums” Krāslavas teritoriālajā struktūrvienība uzņēma viesus - Rīgas Tehniskās universitātes Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Tekstilmateriālu tehnoloģiju un dizaina institūta katedras mācībspēkus. Starp abām izglītības iestādēm ir parakstīts sadarbības līgums, notikusi dokumentu apmaiņa, bet pirmā darba tikšanās, kas liks pamatus tālākai praktiskai darbībai, noritēja novembra sākumā Krāslavā. Delegācija iepazina skolas kokapstrādes bāzi, ilgāk pakavējoties pie robotizētā manipulatora, un pavēroja to darbā.
Savos iespaidos dalījās Rīgas Tehniskās universitātes praktiskais docents Juris Emsiņš, Materiālu tehnoloģiju un dizaina katedras vadītāja, profesore Dr.habil.sc.ing. Silvija Kukle un profesionālas izglītības kompetences centra „Rīgas Valsts tehnikums” direktore Dagnija Vanaga.
Juris Emsiņš praktiski visu mūžu strādājis kokapstrādē un padsmitus pēdējos gadus strādā par pasniedzēju. Krāslavu iepazinis labi sen, kad Petaško kungs organizēja pirmo iepirkumu, toreiz tas bija Daugavpils 38. arodvidusskolas struktūrā.
„Godīgi sakot, šāds robots manipulators mūsu profesionāli tehniskas izglītības sistēmā, par kokapstrādi runājot, ir vienīgais, turpina Juris Emsiņš. „Citās mācību iestādes ir citādākas CNC mašīnas, bet šeit ļoti interesants eksemplārs un ar ļoti plašām iespējām. Tāpēc radās laba doma kopā ar Rīgas Valsts tehnikumu veidot kaut kādas kopējas programmas, lai varētu šo tehniku apgūt ne tikai līdz trešās kvalifikācijas līmenim, bet arī augstākās izglītības programmās. Vienlaicīgi Rīgas Valsts tehnikumu un arī mūs interesē tas, ka te varētu rasties mūsu nākamie studenti, kuri būtu sagatavoti, pamatojoties uz tām programmām, kuras mēs šeit acīmredzot veidosim kopīgi. Līdz ar to viņiem profesionālās augstākās izglītības iegūšana būtu savā veidā atvieglota.”
Dagnija Vanaga norādīja uz iespējamu pēctecības veidošanos. Ir arī notikušas sarunas, kā varētu veikt studentu un audzēkņu apmaiņu, un tas varētu sākties pavasara semestrī.
Silvija Kukle: „Runa varētu būt arī par pasniedzēju kvalifikācijas uzlabošanu, abpusēji sadarbojoties un braucot vieniem pie otriem.”
„Mēs iegūstam vairāk teorētiskās zināšanas, un universitātes mācību spēki – praktiskās,” piebilda D. Vanaga. „Abas puses ir ieguvēji, pilnveidojamies un attīstāmies. Esam ieinteresēti, lai mūsu izglītības programmās mācītie priekšmeti tiktu ievērtēti, jau stājoties Rīgas Tehniskajā universitātē, un zināmi kredītpunkti tiktu ieskaitīti kā atvieglojums mūsu audzēkņiem - topošajiem studentiem. Lai vieglāk būtu iestāties un pirmajā kursā jau būtu priekšzināšanas konkrētos mācību priekšmetus, kas viņiem jau otrreiz nav jāmācas, bet tikai to, kas nāk jauns klāt.
Tas bija mūsu sapnis - ciešāk sadarboties ar Rīgas Tehnisko universitāti, ar kuru mums noslēgti ģenerālie sadarbības līgumi, gan kopīgais, gan ar fakultātēm. Prieks, ka viena fakultāte konkrēti ir izrādījusi interesi, es ļoti ceru, ka arī citas fakultātes un profesūra izrādīs šādu interesi.”
Juris Emsiņš: „Mēs esam ļoti ieinteresēti, lai nākamie studenti, kuri atnāk pirmajā kursā, būtu pēc iespējas labāk sagatavoti jau savā pamatizglītībā. Ja tā pamatizglītība saistās ar kokapstrādi, tad ir daudz vienkāršāk gan adaptēties, gan galarezultāts ir labs, kā to dzīve pierādījusi. Mūsu doktoranti kokapstrādē praktiski visi ir sākuši ar trešo profesionālās kvalifikācijas līmeni un tagad veiksmīgi savu darbību tupina augstskolā kā pasniedzēji. Jo ātrāk profesijā atrodas iesākums, jo vieglāk nonākt pie augstāka galarezultāta. Taisni tajā ir sadarbības pamats vai sāls.”
Jau šodien viens PIKC „Rīgas Valsts tehnikums” Krāslavas teritoriālās struktūrvienības 4. kursa audzēknis ir paudis vēlmi studēt tālāk Rīgas Tehniskajā universitātē.
Silvija Kukle: „Mēs jau brīdinājām viņu, ka vajadzēs nokārtot iestājpārbaudījumu zīmēšanā, un viņš gatavosies.”
Tas ir sadarbības sākums, kas pamazām vērsīsies plašumā un pavērs jaunas iespējas.
Juris Roga,
autora foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |