pirmdiena, 11. novembris, 2024Vārda diena: Nellija, Ojārs, Rainers
crest1 crest2

Par uzvarētāju atzīta biedrība „Latgales kulinārā mantojuma centrs”

Pievienots: 08.12.2015

4. decembrī nozares gadskārtējā sarīkojumā „Tūrisma forums 2015” paziņoti Eiropas izcilāko tūrisma galamērķu jeb EDEN (European Destinations of Excellence) projekta konkursa uzvarētāji.

EDEN konkursa „Tūrisms un vietējā gastronomija” nacionālajā sacensībā par uzvarētāju atzīta biedrība „Latgales kulinārā mantojuma centrs”.

Ar Krāslavas tūrisma informācijas centra iniciatīvu izveidota biedrība „Latgales kulinārais mantojums”, iedibināta un uzturēta sadarbība ar vietējiem uzņēmumiem, izstrādāti gastronomiskā tūrisma maršruti, kulinārais mantojums tiek popularizēts ne tikai vietējā mērogā, bet arī Eiropas kulinārā mantojuma tīklā (European Network of Regional Culinary Heritage).

Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktora pienākumu izpildītāja Inese Šīrava pastāstīja: „Latgalē ar kulināro mantojumu strādā jau gadiem. Gan vietējie tūristi, gan ārzemnieki, dodoties tūrisma braucienos, meklē nogaršot ko autentisku, tai vietai raksturīgu. Šādas iespējas tūristiem iepazīties ar reģionam raksturīgo ēdienu Latgalē ir, tāpēc gribas vien novēlēt, lai darbs šajā virzienā tiktu turpināts.”

Konkursā veiksmīgi piedalījusies arī Liepāja. Tās īpašā maltīte „Liepājas menciņš” ir gan radīta mūsdienās, tomēr rezultāts ir pārliecinošs, jo ēdiena pagatavošana cieši saistīta ar pilsētas atrašanos pie jūras un seno arodu – zvejniecību. 

Vēl trīs veiksmīgākie konkursa dalībnieki ir: „Izgaršo Tukuma pusi jeb Meklējam Tukuma garšu”, dundadznieku „Lībiskais līdzās zemē starp divām jūrām” un „Gastronomiskais ceļojums cauri gadsimtiem Bauskas novadā”.

EDEN projektu līdzfinansē Eiropas Komisija. Projekts sākts 2006. gadā. Katru gadu Eiropas Savienības dalībvalstīs tiek izsludināts konkurss, un katru gadu tam ir sava tēma. Šā gada konkurss aizritējis gastronomiskā tūrisma zīmē.

TAVA vadītāja uzsvēra: „EDEN projekts ir vērsts uz attīstību – uz to, lai galamērķis, kurš ir mazāk zināms vai nemaz nav zināms, konkursā varētu sevi parādīt, iegūtu publicitāti, pieredzi un stimulu turpmākai attīstībai. Man ir prieks, ka šā gada EDEN projekts ir izpelnījies ievērību. Esmu pārliecināta, ka šā gada konkurss „Tūrisms un vietējā gastronomija” veicinās izpratni par gastronomiskā tūrisma produktiem un gan vietējiem iedzīvotājiem, gan ārzemju tūristiem būs arvien lielākas un labākas iespējas tos izmantot.”

Balvā labākajiem galamērķiem – konkursa uzvarētājam un četriem veiksmīgākajiem tā sekotājiem - tiks nodrošinātas mārketinga un publicitātes aktivitātes Latvijā un ārvalstīs. Šobrīd „Vides filmu studijā” norit intensīvs darbs, lai par katru no pieciem konkursa veiksmīgākajiem dalībniekiem tiktu izveidota īsa videofilma. Jau tuvākajā laikā videoklipiem jeb īsfilmām ir jābūt pabeigtām, lai konkursā uzvarējušie latgalieši un viņu konkurenti tukumnieki, dundadznieki, baušķenieki un liepājnieki tās varētu izmantot publicitātes aktivitātēs pašu mājās un ārvalstīs.

Konkursa uzvarētājs - biedrība „Latgales kulinārā mantojuma centrs” -  būs tiesīgs izmantot Eiropas Komisijas izstrādāto EDEN logotipu, piedalīties EDEN iepriekšējo gadu uzvarētāju sadarbības tīkla aktivitātēs Latvijā un citur Eiropā un apmeklēt Eiropas Komisijas rīkotos pasākumus EDEN sadarbības tīkla dalībniekiem. Eiropas Komisija rīkos arī apbalvošanas ceremoniju, kurā godalgas saņems visi nacionālo konkursu uzvarētāji.

Latvijas nacionālā konkursa dalībnieki tika vērtēti gan pēc pašu sagatavotajiem pieteikumiem, gan klātienē.  Katra brauciena atceļā pēc konkursa dalībnieku apmeklējuma TAVA izveidotā vērtēšanas komisija apmainījās viedokļiem ne tikai par konkursa dalībniekiem, bet arī par gastronomiskā tūrisma pašreizējo attīstības posmu valstī kopumā.

Secinājums bija vienprātīgs – ņemot vērā to, ka gastronomiskais tūrisms nonācis uzmanības centrā samērā nesen, šobrīd tas vēl ir tikai attīstības sākumā.

,,Vienam konkursa dalībniekam ir laba ideja, otram ir nokārtota pārdošana, bet nekur nav tā, ka varētu teikt: jā, tas ir gastronomiskā tūrisma produkts par 100 %. Visbiežāk mēs uzzinām par gastronomiskā tūrisma produktu tikai tad, kad aizbraucam uz turieni, iepriekš ne,” atzīst komisijas loceklis, Kurzemes tūrisma asociācijas vadītājs Artis Gustovskis.

Līdzīgi spriež cits komisijas loceklis, Biznesa augstskolas „Turība” lektors Armands Muižnieks: „Izvērtējot šā gada EDEN projekta pieteikumus un apmeklējot iesaistītos tūrisma galamērķus, secināju, ka ļoti bieži pietrūkst izpratnes par gastronomisko tūrismu un tā iespējas tūrisma attīstībā netiek pietiekami izmantotas. Veidojot tūrisma produktus, konkrēto tūrisma vietu gastronomiskais mantojums diemžēl netiek plānveidīgi un mērķtiecīgi izmantots. Netiek iesaistītas tajā ieinteresētās puses, lai radītu ilgtspējīga tūrisma attīstības priekšnosacījumus un sekojošas mārketinga aktivitātes. Jācer, ka piedalīšanās EDEN projektā tūrisma organizatoriem palīdzēs saprast tūrisma vietas kapacitāti un prioritātes, kuras varēs izmantot turpmākajā attīstībā.”

Foruma apmeklētāji ar atbalstošiem aplausiem sveica EDEN konkursa balvu saņēmējus, bet TAVA novēlēja iesākto darbu turpināt, jo paēdis tūrists ir - labs tūrists.

Inta Briede, TAVA



Jauna aptauja

Novembris - 2024
P O T C P S S
 
01
02 03
04
05
06
07
08
09 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Dienas foto

  • Jura Rogas foto

2015. Copyright © Krāslavas vēstis. All rights reserved.
webbuilding.lv mājas lapu izstrāde