Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 06.04.2016
Februāra beigās Krāslavas Varavīksnes vidusskolā notika akreditācija - skolas darbības jomu un skolas īstenoto izglītības programmu kvalitātes izvērtēšana. Skolā strādāja ekspertu komisija četru cilvēku sastāvā. Mācību iestādes darbu vērtēja Andrejs Zagorskis, Preiļu novada Izglītības pārvaldes vadītājs, Anita Vilcāne, Varkavas vidusskolas direktore, Janita Zarakovska, Daugavpils novada Izglītības pārvaldes speciāliste, Jānis Belkovskis, Špoģu vidusskolas direktors.
31. martā ir saņemta priecīga ziņa par to, ka Krāslavas Varavīksnes vidusskola ir akreditēta uz maksimālo termiņu - 6 gadiem. Visas 7 izglītības programmas, kuras īsteno mācību iestāde, tika akreditētas un saņēma beztermiņa licenci.
Par komisijas darba rezultātiem, ekspertu rekomendācijām un skolas turpmākajiem plāniem pastāstīja Krāslavas Varavīksnes vidusskolas direktore Ludmila Senčenkova.
„Labi” un „ļoti labi”
Ikviena skola savas attīstības procesā iziet akreditāciju – tas ir savdabīgs skolas darba rezultātu un tās iespēju izvērtējums, kā arī izglītības iestādes attīstības virzienu noteikšana. Šogad bija pienācis laiks akreditēt Krāslavas Varavīksnes vidusskolu. Pirms akreditācijas komisijas darba, kas izglītības iestādē norisinājās klātienē, Izglītības kvalitātes valsts dienesta speciālisti organizēja savu darbu arī neklātienē, kad IKVD darbinieki veica elektroniskās datu bāzes analīzi un pārbaudi, kā arī strādāja ar dokumentāciju.
Savukārt komisija, kas ieradās skolā, anketēja vairāk nekā 20% no visiem skolas audzēkņiem, organizēja intervijas ar vecākiem, notika tikšanās ar dažādām skolotāju grupām un skolas parlamentu, kā arī tika apmeklētas atklātās stundas.
Saskaņā ar akreditācijas rezultātiem 50% no skolas darbības kvalitātes rādītājiem ieguva vērtējumu „labi” un 50% - „ļoti labi”. Tas liecina par to, ka skola strādā rezultatīvi un efektīvi.
Stiprās puses
Kā vienu no skolas darba stiprajām pusēm, kas ieguva ļoti labu vērtējumu, eksperti uzsvēra izglītības programmu izvēles iespēju, kas ir nodrošināta vecākiem un tiek piemērota saskaņā ar bērna potenciālu, interesēm, plāniem un attīstības līmeni.
Bija izvērtēts ne tikai mācību saturs, kā stiprā puse tika atzīmēts atbalsts bērna personības attīstībai. Visa skolas darbības sistēma, gan stundas, gan ārpusstundu darbs, ir veltīti tam, lai ģimenei tiktu nodrošinātas iespējas attīstīt dažādas bērna spējas. Pedagogi pastāvīgi meklē jaunas darba formas, lai skolēniem būtu vieglāk izvēlēties savu nākamo karjeru. Lai iepazīstinātu vidusskolēnus ar jaunām un pieprasītām specialitātēm, viņiem tiek piedāvāts piedalīties ekskursijās, „Ēnu dienās”, dažādu projektu īstenošanā, tiek organizētas tikšanās ar skolas absolventiem un pilsētas uzņēmumu un iestāžu darbiniekiem, speciālistiem.
Ekspertu komisija ļoti pozitīvi novērtēja skolas darbu ar audzēkņu ģimenēm. Skola veiksmīgi realizē tādu savas darbības virzienu kā individuālās sarunas ar vecākiem. Mūsu klases audzinātāji organizē ne tikai trīs tradicionālās vecāku sapulces, divas reizes gadā notiek individuālās tikšanās ar vecākiem, lai pastāstītu par skolēnu attīstības dinamiku. Atzīmes raksturo audzēkņus tikai no vienas puses, taču uzmanības centrā jābūt pašam bērnam - viņa problēmām, savstarpējām attiecībām klasē, attīstības īpatnībām, plāniem. Šāds darbs dod iespēju nodrošināt skolai atgriezenisko saikni ar vecākiem, uzzināt, kā bērns uzvedas mājās, kādas ir viņa īpatnības, viņa stiprās puses, kādos sociālajos apstākļos dzīvo skolēns.
Labvēlīgs mikroklimats
Eksperti augstu novērtēja mikroklimata rādītājus mūsu skolā. Sakarā ar to gribu izteikt milzīgu pateicību mūsu skolotājiem par viņu darbu. Mēs esam arī ļoti gandarīti par skolēnu sniegumu un esam ļoti pateicīgi mūsu bērniem. Noslēguma tikšanās laikā komisijas priekšsēdētājs nolasīja mums to, kas bija uzrakstīts vairāk nekā 50 anonīmās anketās. Tik daudz sirsnīgu un siltu vārdu par skolu mēs jau sen neesam dzirdējuši.
Liels paldies novada pašvaldībai, jo komisija augstu novērtēja skolas materiāli tehnisko bāzi. Mums ir iespēja izmantot mūsdienīgu tehniku, strādāt izremontētās telpās, kurās ir jaunas mēbeles. Skolas virtuvē un ēdnīcā arī ir mūsdienīgs aprīkojums. Komisija uzsvēra, ka skola strādā mūsdienīgos apstākļos, piedāvājot bērniem visas iespējas, kuras tiek nodrošinātas lielpilsētās.
Par pašaizliedzīgo darbu daudzu gadu garumā un labvēlīgo un laipno attieksmi pret bērniem gribu pateikties skolas personālam un ēdnīcas darbiniekiem. Viņu darbs un uzvedība ir vēl viens nozīmīgs audzinošs faktors.
Dalība pasākumos
Visaugstāko vērtējumu skola ieguva arī par darbu un piedalīšanos dažādos projektos, valsts konkursos, pasākumos, tostarp arī tajos, kuros Varavīksnes vidusskola pārstāv mūsu pilsētu un novadu. Kā piemēru var minēt Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētkus, kuros mūsu skolu pārstāvēja divi kolektīvi, un pasākumu projekta „Comenius” ietvaros, kad Varavīksnes vidusskolā viesojās pārstāvji no 8 Eiropas valstīm, veidojot savu priekšstatu par Latviju.
Bet akcijā „Es mīlu savu pilsētu!” piedalījās ne tikai mūsu skolas audzēkņi, pedagogi un darbinieki, bet arī citi Krāslavas iedzīvotāji.
Eksperti ieteica
Kas tika novērtēts atzinīgi un kas tika piedāvāts skolas turpmākajai attīstībai? Pirmkārt, ir ieteikts vērsties novada domē ar lūgumu nodrošināt skolas sociālā pedagoga likmi.
Mūsu skola ir vislielākā izglītības iestāde Krāslavas novadā, tajā mācās vairāk nekā 500 skolēnu. Sociālais darbs skolā ir jāorganizē atsevišķam darbiniekam, vienam sociālajam pedagogam, Žannai Drozdovskai, ir sarežģīti darboties gan visa novada ietvaros, gan mūsu skolā.
Turklāt komisija rekomendēja darbā ar vecākiem pievērst viņu uzmanību tam, ka ne visi bērni var saņemt augstāko vērtējumu - desmit balles. Vecākiem ir jāiedrošina bērni, lai viņiem būtu diferencēta pieeja mājas darba apjoma izvēlei. Dažādiem bērniem ir atšķirīgs spēju līmenis, un izpildīt visus uzdevumus visaugstākajā līmenī daudziem bērniem vienkārši nav iespējams, tāpēc bieži rodas pārslodze. Mūsu skola piedāvā diferencēto pieeju.
Skola plāno izveidot vēl vienu pašpārvaldes struktūru. Mums ir skolas parlaments, kurā darbojas 9.-12. klašu audzēkņi, bet bija piedāvāts nodibināt līderu grupu arī 5.-8. klašu līmenī. Neformāli tāda grupa skolā jau pastāv, tagad mums ir jāsper „birokrātisks” solis – jāizveido atsevišķa organizācija.
Eksperti ieteica mūsu skolai vēl vienu ideju - paplašināt kontaktus skolotāju sadarbības jomā ar izglītības iestādēm citos Latvijas reģionos - Kurzemē, Vidzemē un Zemgalē. Tagad mēs plānojam organizēt kopīgus pasākumus un pedagoģiskos lasījumus, kuros piedalīsies kolēģi no citām Latvijas mazpilsētām. Mūsu skolotājiem ir kolosāla darba pieredze, pedagogi regulāri piedalās dažādās Latgales reģiona mēroga konferencēs. Tagad mēs noteikti paplašināsim kontaktus šajā darbības sfērā.
* * *
Nobeigumā noteikti jāuzsver, ka visas skolas darbs tika novērtēts atzinīgi, par ko mēs esam pateicīgi un izjūtam lielu gandarījumu.
Ikviena diena skolā – tā ir attīstība un kustība uz priekšu, taču ir nepieciešams arī atskatīties uz paveikto, lai nākotnē būtu iespēja izmantot tikai labāko pieredzi.
Pierakstīja Elvīra Škutāne,
Jura Rogas foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |