Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 05.12.2016
30. novembra pēcpusdienā Krāslavas Kultūras namā pulcējās pašvaldības iestāžu darbinieki, lai klausītos CERT.LV attīstības projektu vadītāja Egila Stūrmaņa lekciju par tēmu ,,Real-IT-āte virtuālajā vidē – 2016”.
Varētu sacīt, tas bija stāsts par virtuālo pasauli, kuru redzam dažādu ierīču (televizori, mobilie tālruņi, planšetes u.c.) ekrānā un to, kā tas ietekmē mūs, mūsu vecākus, mūsu bērnus, finanses, veselību, darbu, karjeru un citas lietas. Šī ietekme nenoliedzami pastāv, jo mūsdienās esam kļuvuši ļoti atkarīgi no interneta un tehnoloģijām. Savukārt šīs ietekmes apmērus vislabāk apjauš nozares speciālisti, tālab viennozīmīgi šī lekcija bija ļoti liels ieguvums cilvēkiem, kuriem internets visupirms ir darba instruments.
Vien daži katram kaut kur reiz dzirdēti piemēri no sabiedrībā pazīstamu cilvēku dzīves spilgti parāda, ka internetā draudi pastāv, tie ir daudzveidīgi un ir jāiemācās tos minimizēt. Virtuālajā cīņas laukā mēs no jauna mācāmies sevi aizsargāt un šī pieredze ir krietni īsāka par to, ko cilvēce guvusi reālajā kaujas laukā, cīnoties pret redzamu pretinieku.
Vienkāršam lietotājam viegli saprotamā valodā Egils Stūrmanis izstāstīja par to, kādi ir tie jaunie riski, kas mūs sasnieguši līdz ar interneta izplatību, norādīja uz to, ka interneta vidē lietotājiem ir jābūt apdomīgiem un piesardzīgiem, kā arī lika apzināties, ka par IT infrastruktūras drošību ir jārūpējas arī katram pašam, bet aizdomīgās situācijās jāmeklē pat speciālista palīdzība. Iedzīvotāji var meklēt vairāk informācijas par šo tēmu mājaslapās www.cert.lv un www.esidross.lv
Dienas pirmajā pusē CERT.LV attīstības projektu vadītāja Egila Stūrmaņa lekciju par realitāti virtuālajā vidē noklausījās arī jaunā paaudze - Krāslavas ģimnāzijas un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vecāko klašu skolēni.
Juris Roga,
autora foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |