Jura Rogas foto
Pievienots: 15.11.2016
Aizvadītajā nedēļā, 10. un 11. novembrī, Latvijas vārds kaimiņvalstī Baltkrievijā tika daudzināts vairāk nekā ierasts. Atklātas LIAA organizētās mūsu valsts popularizēšanas dienas „Taste Latvia - Adčuj Latviju”, un tajās uzmanība pievērsta arī tūrismam.
11. novembrī galvaspilsētā Minskā notika Tūrisma forums, bet dienu iepriekš, 10. novembrī, Latvijas ģenerālkonsulātā Vitebskā – informatīvs seminārs. Lai iepazīstinātu Baltkrievijas tūrisma uzņēmējus un citus speciālistus ar mūsu valsts tūrisma piedāvājumu, viesnīcā „Pekina”, Minskā, prezentācijas sniedza tūrisma profesionāļi no Rīgas tūrisma attīstības biroja, Jūrmalas tūrisma informācijas centra un Latgales, Kurzemes un Zemgales tūrisma asociācijām. Sarīkojuma otrajā daļā norisinājās divpusējas sarunas ar baltkrievu kolēģiem, kuru mērķis bija veicināt darījumu attiecību veidošanos un attīstību.
Tatjana Kozačuka, Krāslavas novada tūrisma informācijas centra vadītāja: „Gan sarīkojumu Vitebskā, kur mūs silti uzņēma Latvijas konsuls Vitebskas apgabalā Uģis Skuja, gan Forumu Minskā vērtēju ļoti atzinīgi. Interese par mūsu piedāvājumu patiešām bija liela. It sevišķi tas bija redzams Vitebskā, kur Latgale ir daudziem labi pazīstama. Taču arī Minskā uzmanība bija liela un divu stundu laikā, kamēr notika sarunas pie galdiņiem, nepārtraukti stāvēja interesentu rinda, no kuriem vieni varbūt gribēja tikai iepazīties, bet otri jau vaicāja par sadarbības līgumu noslēgšanu”.
Populārs baltkrievu tūrisma galamērķis Latvijā tradicionāli bijusi Jūrmala, atpūta pie jūras. Aleksandra Stramkale, Jūrmalas TIC pārstāve, stāsta, ka šī interese nav noplakusi arī tagad. Viņas prezentācija un sarunas bijušas vērstas uz to, lai piesaistītu baltkrievu tūristus mūsu kūrortpilsētai ne tikai karstajā sezonā, kad atpūtnieku jau tā ir daudz, bet it īpaši – mazāk pievilcīgajos gadalaikos. Baltkrievi novērtējuši jūrmalnieku piedāvājumus kūrortpilsētā pavadīt gan pāris dienu, gan ilgāku laiku. Daudz jautājumu radies pēc sniegtās informācijas par gadumijas svinēšanas iespējām, piedāvājumu skolēnu brīvdienās u. c.
Latvijas pārstāvji ir vienisprātis, ka šāds sarīkojums kā Tūrisma forums Minskā ir ļoti vērtīgs sadarbības saišu izveidē un stiprināšanā ar kaimiņvalsts tūrisma nozares pārstāvjiem. Šādus sarīkojumus vajadzētu plānot arī turpmāk un mārketinga aktivitātēs tuvajā Baltkrievijā uzrunāt arī galapatērētājus, t.i., pašus baltkrievu tūristus. „Tāda reklāmas kampaņa kā „Taste Latvija”, kur uzmanības centrā nav tikai tūrisms, bet mūsu valsts tiek reklamēta daudz plašāk, ir ļoti vērtīga. Visu laiku kaimiņiem ir jāatgādina, ka esam tepat blakus, un mums ir ļoti labs piedāvājums,” spriež Jūrmalas tūrisma speciāliste Aleksandra Stramkale.
Liepājas reģionālā tūrisma informācijas biroja pārstāve Agita Vucena, pievienojoties kolēģu kopējam vērtējumam par tūrisma sarīkojumiem Baltkrievijā, uzsver vēl vienu pozitīvu faktoru, kāds ir kopīgam Latvijas tūrisma speciālistu darbam šādos izbraukumos. Proti, sarunās ar baltkrievu kolēģiem ļoti skaidri iezīmējās nepieciešamība tādos gadījumos kā Forums vai cits līdzīgs pasākums visiem startēt ar kopīgu vēstījumu, kurā katram ir sava loma. Pēc liepājnieces vārdiem, ja katrs pārstāvis piedāvā ārvalstu kolēģiem visu, viņiem nav skaidrības, kur īsti vajadzētu doties un ko meklēt. Sadalot akcentus, raugi, tur būs dubļu vannas, tur viduslaikus pilis, bet tur lauku saimniecība ar sevišķām pusdienām, potenciālajiem ciemiņiem palīdzētu saprast, kur doties, kā plānot aktivitātes u. c., ciemiņiem rastos gan kopiespaids par gaidāmo, gan potenciālā maršruta aprises.
Sagatavoja Inta Briede, LIAA Tūrisma departamenta vecākā eksperte
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |