Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 07.03.2017
Latvijas Kultūras kanona konkurss vidusskolēniem jau piekto gadu sniedz jauniešiem izaicinājumu pierādīt un pilnveidot savas zināšanas un prasmes, veicot dažādus, ar Kultūras kanonu saistītus uzdevumus. Šogad izaicinājums bija īpaši liels - radīt galda spēles prototipu. Konkurss notika trīs kārtās. Pirmā kārta notika reģionos, otrā kārta - radošā darbnīca Kultūras akadēmijas Zirgu pastā, un 24. februārī fināls Rīgā, Latvijas Nacionālās bibliotēkas korē.
Kultūras kanona konkursu kā vienmēr rīkoja Latvijas Kultūras akadēmija sadarbībā ar Latvijas Republikas Kultūras ministriju, Latvijas valsts simtgades biroju un Valsts izglītības satura centru. Konkursu atbalstīja Latvijas Nacionālā bibliotēka un SIA „Brain Games Publishing”. Jauniešiem nācās domāt ne tikai par spēles saturu, bet arī radīt spēles prototipus un konceptu, kas būtu mehāniski un ekonomiski veiksmīgs potenciālajā pārdošanas procesā. Radošajā meistarklasē 20. janvārī jauniešiem izstrādāt galda spēles palīdzēja uzņēmuma „Brain Games Publishing” pārstāvji.
Arī šogad Krāslavas Valsts ģimnāzijas komanda - Laura Dzalbe, Sintija Skerškāne un Justīns Stivriņš - veiksmīgi startēja konkursā. Latgales reģionā ieguva 1.vietu un iespēju savu spēles prototipu prezentēt finālā. Uzdevums nebija viegls, jo spēle bija jāsasaista ar Kultūras kanona vērtībām. Mēs izvēlējāmies tautastērpu, jo tas ir mūsu tautas unikāla vērtība, nozīmīga un nacionāli savdabīga latviešu kultūras mantojuma sastāvdaļa, plašs informācijas nesējs. Latvijas novadu tautas tērpi rada cieņu gan katrā latvietī, gan cittautietī.
Mūsu spēles nosaukums - „Tautērs”. Spēles pamatā ir tautas tērps, tā daļas. Spēles mērķis - savākt viena novada tautas tērpa visas daļas. Spēles gaitā katrs dalībnieks griež ratu un izpilda darbību, kas rakstīta. Kā otra galvenā spēles sastāvdaļa ir faktu kartītes. Uz kartītēm ir rakstīti fakti par Latviju, tās dabu, vēsturi un sasniegumiem. Faktus vajag pārvērst par jautājumu, un tā sarežģītību izvēlas jautājuma uzdevējs, tā arī ir viena no aizraujošākajām spēles daļām. Spēli var izmantot gan draugu kompānijā, gan kā mācību materiālu.
Fināls bija emocijām bagāts, jo visas spēles bija interesantas un radošas. 12 vidusskolēnu komandu veidotos spēļu prototipus dažādās nominācijās vērtēja kompetenta žūrija: Latvijas Kultūras akadēmijas, LR Kultūras ministrijas un Saeimas, Latvijas Nacionālā kultūras centra, Valsts izglītības satura centra, Latvijas valsts simtgades jauniešu rīcības komitejas un uzņēmuma „Brain Games” pārstāvji.
Krāslavas Valsts ģimnāzija ieguva 1. kārtas diplomu un balvu nominācijā „Radošākais tradīcijas spēles risinājums”.
Mums ir liels gandarījums par paveikto, jo spēli var izmantot dažādos pasākumos. Liels paldies skolai, kas vienmēr mūs atbalsta.
Krāslavas Valsts ģimnāzijas komanda - Laura Dzalbe, Sintija Skerškāne, Justīns Stivriņš
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |