Jura Rogas foto
Pievienots: 02.05.2017
LLKC Krāslavas nodaļa 21. aprīlī organizēja Dagdas novada jauniešiem pieredzes apmaiņas braucienu uz Krāslavas novadu „Mana nākotnes profesija”.
Plānojot pieredzes apmaiņas braucienu uz Rīgas Valsts tehnikuma Krāslavas struktūrvienību, tās vadītājs Aivars Andžāns ieteica skolēniem organizēt triju stundu radošās darbnīcas apmācāmajās profesijās: mēbeļu galdnieks, automobiļu virsbūves remonta atslēdznieks, tērpu stilists. Tādējādi skolēniem tika piedāvāts kaut uz neilgu laiku iejusties profesionālās izglītības programmā un darboties ar profesionālu, modernu aprīkojumu. Saskaņā ar savām interesēm skolēni pieteicās trijās grupās, katrai grupai bija savs pasniedzējs, darbība tika organizēta tehnikuma telpās. Mēbeļu galdnieka profesijas izzināšanai pieteicās seši jaunieši. Darba uzdevums – koka piekariņa objekta virtuāla izveidošana un izgatavošana ar robot rokas palīdzību. Vienpadsmit potenciālās tērpu stilistes nokļuva profesionāli aprīkotā tērpu modelēšanas/šūšanas klasē, kur tām vajadzēja no džinsu auduma sašūt dekoratīvus spilventiņus. Sākumā meitenes bija pārsteigtas par šo piedāvājumu, jo viņām nebija prasmju darboties ar šujmašīnām. Pateicoties pasniedzējai un pirmā kursa audzēknēm, spilventiņi drīz vien tika sašūti un pat izšūti ar meiteņu vārdiem. Savukārt vienpadsmit automašīnu virsbūves remonta potenciālie atslēdznieki prasmīga meistara Māra Ločmeļa vadībā apguva aerogrāfijas pamatus zīmēšanai uz auto. Uzzināja, kā pareizi būtu jāapzīmē automašīna, izmantojot krāsu pistoles. Katrs dalībnieks paturēja rokā aerogrāfu, saprata, kā iet gaisa plūsma, kā līst krāsa, veidojot katra indivīda izvēlēto zīmējumu. Jaunieši mācījās krāsu gammas izjūtu, ieguva informāciju, kā ir jāuzpilda pistole, kādam jābūt rokas vēzienam. Viņi apguva skicēšanu un to, ko var radīt no nevajadzīga dzelzs gabala ar vienkārša āmura palīdzību, apskatīja stendus ar darbarīkiem, ko izmanto automobiļu virsbūves remonta vajadzībām.
Skolotāji ne tikai demonstrēja sava aroda prasmes, bet arī izklāstīja skolēniem, cik lielu darba algu mēnesī pelna atbilstošo profesiju pārstāvji. Skolēni bija ieinteresēti un apmierināti ar redzēto, kā arī lepni par pašu rokām izgatavotajiem skaistajiem suvenīriem. Krāslavā ir vērojama pozitīva tendence, – jaunatne izmanto iespēju mācīties savā dzimtajā pilsētā. Tagad jaunieši iegūs profesiju, bet nākotnē, cerams, atvērs savus uzņēmumus vai arī izvēlēsies darbu esošajos uzņēmumos. Tāpēc, ka specialitātes, ko jaunieši apgūst Rīgas Valsts tehnikuma Krāslavas teritoriālajā struktūrvienībā, ir ļoti pieprasītas darba tirgū. Apzinoties to, ka brauciena dalībnieki bija 9. klašu skolēni, cerēsim, ka pēc pamatskolas izglītības iegūšanas kāds arī no Dagdas novada jauniešiem atnāks mācīties uz Rīgas valsts tehnikuma Krāslavas struktūrvienību.
Tālāk devāmies uz biedrību „Latgales kulinārā mantojuma centrs” Krāslavā. Skolēni ieguva informāciju par biedrības darbību, mājražošanu, Latgales kulinārā mantojuma mārketinga aktivitātēm 2016. gadā, pasākumu un tirdziņu organizēšanu, pieredzes apmaiņas braucieniem, biedru dalību semināros, konferencēs, starptautiskajās izstādēs u.c. Kafijas pauzē tika baudīti labumi no „Latgales kulinārā mantojuma galda”.
Zemnieku saimniecībā „Kurmīši” brauciena dalībnieki iepazinās ar ārstniecības augu audzēšanas, žāvēšanas un drogu gatavošanas tehnoloģiju, kā arī ar bišu vaska rūpnīcas darbību, šūnu pārstrādi, sveču izgatavošanu. Ikviens dalībnieks varēja pats pagatavot sev sveci ņemšanai līdzi, kā arī iedzert smaržīgo „Kurmīšu” tēju.
Būsim savas zemes saimnieki, veidosim un attīstīsim uzņēmējdarbību Latvijas laukos!
Pasākums notika Valsts Lauku tīkla īstenotās apakšaktivitātes „Lauksaimniecības un mežsaimniecības nozares popularizēšana vispārizglītojošās skolās” ietvaros.
Terēze Brazeviča,
LLKC Krāslavas konsultāciju biroja uzņēmējdarbības konsultante
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 |
07 | 08 | 09 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |