Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 31.10.2017
Oktobra beigās Krāslavas Varavīksnes vidusskolā norisinājās Krievu valodas nedēļa.
Pedagogi piedāvāja skolēniem ne tikai tradicionālās aktivitātes, bet arī tādas mācību darba formas, kas labvēlīgi ietekmē audzēkņu vispārējo kultūras līmeni, viņu komunikatīvās kompetences un attīsta prasmes darboties patstāvīgi un radoši.
Sākumklašu skolotāja Olga Dalecka pastāstīja: „1.-2. klašu skolēni lasīja savas mīļākās pasakas, zīmēja ilustrācijas un piedalījās viktorīnā. Trešo un ceturto klašu skolēni saņēma radošu uzdevumu - sadarbībā ar savas grupas biedriem kopīgi sacerēt pasaku. Lai izpildītu šo darbu, skolēni izmantoja Propa kartītes. Tā ir sava veida shēma, ar kuras palīdzību var izveidot savu pasaku. Jaunie literāti prezentēja savus radošos darbus noslēguma pasākumā. Šajos svētkos piedalījās arī Krāslavas novada Centrālās bibliotēkas darbinieces Viktorija Urbanoviča un Žaneta Moiseja.”
Vienotais diktāts – aktivitāte 5.-12. klašu skolēniem - noteica gramatiskās kompetences līmeni (organizēja Ludmila Senčenkova).
Skolotājas Nadežda Timofejeva un Jekaterina Aleksejeva piedāvāja piektās klases skolēniem aizraujošu pasākumu - „Kvests. Minhauzena pasaule realitātē”.
11.-12. klašu skolēni kopā ar skolotāju Natāliju Baženovu paplašināja savu redzesloku radošajā darbnīcā, ko vadīja Žanna Drozdovska.
7.-8. klašu skolēni veiksmīgi prezentēja savas prasmes literārajā konferencē, kurā sadarbībā ar skolas bibliotekāri Oksanu Korčaginu tika izvērtēta situācija no V. Železņikova garstāsta „Putnubiedēklis”. Bērni spieda par mūsdienu skolēnu savstarpējām attiecībām, par iecietīgo attieksmi pret citādo. Pateicības par aktīvu piedalīšanos tika pasniegtas Aleksandrai Soročinai, Reinhardam Nemiro, Oļegam Metlovam, Anastasijai Lavnikovičai, Artūram Dombrovskim, Konstantīnam Dombrovskim (7.a).
9. klašu skolēni kopā ar skolotāju Romualdu Jermaku sagatavoja poētisko izrādi „Puškina licēja dienas”, ko 9. a klases audzēkņi prezentēja saviem vienaudžiem no 9.b un 9.c klases. Pateicības saņēma Alise Rusecka, Vladislavs Dilba, Katarina Ļenivkina, Linda Nipāne, Ksenija Dolganova, Karīna Leonoviča, Viktorija Petrovska, Artjoms Ivanovs, Ņikita Jakuņins, Sergejs Dvorcovs (9.a).
10. klasē (sk. R. Jermaka) notika diskusija par Harija Bardina multfilmu „Adagio”, un vidusskolēni labprāt izteica savu viedokli par redzēto.
Pāvels Borodins: „Filmā tiek atklāta cilvēka iekšējā būtība un tas, cik nežēlīga var būt sabiedrības attieksme pret citādo, kas izceļas no pūļa.”
Anastasija Smirnova: „Es apbrīnoju multfilmas autoru, kas „izgrieza uz āru” un parādīja sabiedrības patieso seju.”
Karīna Kurica: „Es izjutu nemieru un skumjas, jo multfilma atklāja patiesību par dzīvi, kas ir mums apkārt.”
Karīna Volkoviča: „Cilvēkiem būtu jāizturas pret apkārtējiem daudz iecietīgāk un draudzīgāk. Mūzika, kas skan multfilmā, ir organiski saistīta ar sižetu.”
Egils Beinarovičs: „Filmas sižets lika man aizdomāties par to, kā es uzvedos sabiedrībā.”
Par aktīvu piedalīšanos diskusijā pateicības saņēma 10. klases skolēni: Anastasija Smirnova, Karīna Volkoviča, Pāvels Borodins, Marčels Pastrama, Karīna Kurica, Edvīns Purpišs, Ernests Jančevskis.
Sākumklašu un krievu valodas un literatūras skolotāji ir pārliecināti, ka visi nedēļas laikā piedāvātie pasākumi attīstīs skolēnu interesi par šo mācību priekšmetu un vairos cieņu un mīlestību pret dzimto valodu. Veicinot interesi par krievu valodas un literatūras stundām, liela nozīme ir runas attīstīšanas metodēm un diskusijām par tikumību un garīgumu.
Interesi par dzimto valodu, bez šaubām, attīsta arī pozitīva emocionālā atmosfēra, ko nodrošina pedagogu profesionālā meistarība.
Informāciju sagatavoja Galina Mikulāne,
Anželas Semjonovas foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |