Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 20.03.2024
Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta „Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) mērķis ir izstrādāt, aprobēt, pēctecīgi ieviest Latvijā tādu vispārējās izglītības saturu un pieeju mācīšanai vecumā no pirmsskolas gadiem līdz vidusskolai, kā rezultātā skolēni gūtu dzīvei mūsdienās nepieciešamās zināšanas, prasmes un attieksmes. Mūzikas stundās Krāslavas ģimnāzijas 4. klases apgūst tematu „Iztēle un mūzika”.
Stundas mērķis: kā eksperimentēt ar dažādiem mūzikas izteiksmes līdzekļiem un instrumentiem, lai radītu muzikālo pasaku.
Temata apguvē 4. klašu skolēni darbojās grupās 3 stundu laikā strādāja pie radošā darba projekta „Muzikālā pasaka” - bija jāsacer pasaka, tā jāiestudē un jāprezentē. Skolēni vadījās pēc šādiem kritērijiem: pasakas nosaukums un sižets; muzikālais un kustību pavadījums; prezentācija skatītājiem. Tēlu atklāsmei rosināju izmantot ne tikai mūzikas instrumentus, bet arī savas balss intonācijas un ķermeņa kustības. Tika izmantoti arī pašu darinātie mūzikas instrumenti no otrreiz pārstrādātajiem materiāliem.
Gala prezentācijā, kura notika aktu zālē februāra beigās, tika izrādīti katras klases labākie pasaku uzvedumi. Skatītājos tika pieaicināti. 2. un 3. klašu skolēns un skolotājs, kuri vēlāk arī sniedza savu atzinumu.
Noslēgumā par mērķa sasniegšanas plusiem un mīnusiem dalījās 4. a klases skolniece Viktorija Hmeļnicka. Viņa akcentēja ne tikai muzikālās prasmes, bet arī caurviju prasmes kā spēju sadarboties savā starpā, savas darbavietas sakārtošanu, apiešanos ar trauslajiem mūzikas instrumentiem, uzstāšanos skatītāju priekšā un radošās prasmes.
Ilona Aprupe,
Krāslavas ģimnāzijas mūzikas skolotāja
Skaidrītes Gasperovičas foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |