Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 21.12.2021
Mūsdienās vienmuļa mācību stunda vairs nav ikdiena. Mācību process ir atvērts starpnovadu un pilsētu sadarbībai, neatstājot skolas klases telpas. Pozitīvās sekas valstī esošajiem ierobežojumiem ir audzēkņu darbošanās interaktīvajās tiešsaistes nodarbībās ar Latvijas lielākajiem muzejiem.
8. decembrī Krāslavas ģimnāzijas 11. klases skolēniem bija viena no pirmajām hibrīdnodarbībām programmā „Latvijas skolas soma”. Nodarbības „No-zīmes: Kā dizains un burtveidoli ienāk manā ikdienā?” ietvaros Dekoratīvās mākslas un dizaina muzejs vidusskolas klašu skolēniem piedāvā izzināt to, kā dizains ienāk mūsu ikdienā, kas ir labs dizains un kā izmantot burtus interjerā un navigācijas dizainā. Tehnoloģiju un dizaina skolotājas Ilonas Stepiņas vadībā skolēni sadarbojās ar Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja darbiniekiem, neatstājot Rīgā izvietoto dizaina muzeju, kā arī Krāslavas pilsētu un apvienojot ierasto mācību procesu ar attālināto mācību režīmu.
Nodarbībā tika apgūts burtu dizains un to daudzveidība mūsu ikdienā, navigācijas dizains un tā veidi, kā arī burtu spēja bagātināt interjeru un pilsētvidi. Un tas viss interaktīvā režīmā, neizejot no klases telpām. Neierasts un radošs ir pats mācību process, kura laikā var, vajag un tiek pielietotas zināšanas un prasmes atrisināt problēmsituācijas, pielietot jaunākās informāciju tehnoloģijas un apgūt mācību vielu. Šādās mācību stundās laiks skrien strauji.
Kas ir „No-zīmes”?
Projekta „No-zīmes” nodarbības veidotas digitālā mācību platformā „Nearpod”, kas tiešsaistē un bez reģistrācijas būs pieejama visiem nodarbību apmeklētājiem. Programma „No-zīmes” ir izstrādāta ar mērķi radīt inovatīvu, skolēnu auditorijai saistošu un digitālās vides tehnoloģiskajām iespējām īpaši pielāgotu mākslas muzeju izglītības piedāvājumu tiešsaistē. Nodarbībā apskatītās tēmas sasaucas ar projekta „Skola2030” saturu atbilstošajai klašu grupai.
Dažu skolēnu iespaidi:
- „Bija ļoti interesanti. Uzzināju, kā ar šrifta palīdzību var izveidot veiksmīgu produkta iepakojumu, lai to pirktu vairāk.”
- „Iemācījos laba dizaina veidus.”
- „Uzzināju, kā pareizi un kvalitatīvi veidot burtu dizainu.”
Noslēgumā atliek vien teikt, ka mūsdienu realitāte ir aktīva, interesanta un radoša mācību stunda, arī programmā „Latvijas skolas soma”.
Ilona Stepiņa,
Krāslavas ģimnāzijas tehnoloģiju un dizaina skolotāja
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 |
30 | 31 |