Jura Rogas foto
Pievienots: 03.12.2019
Varam droši apgalvot, ka novembris mūsu valstī ir laiks, kad īpašu uzmanību sabiedrība velta Latvijai, tās vēsturei, kultūrai un cilvēkiem. Dažādi pasākumi, koncerti, konkursi ļauj pavadīt laiku saturīgi un jēgpilni. Saturīgi un jēgpilni. Vārdi, kurus pēdējā laikā dzirdam ļoti bieži, jo izglītības process piedzīvo nopietnas pārmaiņas.
No 11. līdz 15. novembrim mūsu skolā notika pilsoniskās kompetences nedēļa. Tās saturu veidojām, balstoties uz skolēnu iepriekšējo pieredzi, esošajām zināšanām un iespēju atklāt, noskaidrot un filozofēt. Tāpēc pirmdien, otrdien, trešdien un ceturtdien katras mācību stundas sākumā (5-7 minūtes) skolēni klausījās, runāja, rakstīja, zīmēja, dziedāja par Latviju. Par Latviju mācību priekšmeta kontekstā. Informācijas apjoms sanāca pamatīgs! Jāpiebilst, ka skolotāji pacentās un lika skolēniem trenēt atmiņu. Piektdienas rītā katrs skolēns saņēma darba lapu ar uzdevumiem, kurus pildīt drīkstēja visas dienas gaitā, bet pirms došanās mājās – jānodod, lai skolotāji varētu izvērtēt gan savu, gan skolēnu darbu. Kas palika skolēnu atmiņā? Tas, kas uzrunāja. Tas, kas ar raksturu. Spilgtais. Efektīgais. Nervus kutinošais. Priecēja tas, ka mūsu jaunieši lepojas ar savu dzimto pilsētu Krāslavu, un labprāt par to pastāstītu ārzemju tūristiem, gana labi pārzina mūsu valsts ģeogrāfiju, īpašā cieņā ir latviešu mūzika, tautas dejas un sports. Lielākais gandarījums un izaicinājums skolotājiem – audzēkņu jautājumi par Latvijas pagātni, tagadni un nākotni. Jautājumi dažādi, bet tie visi - par Mūsu Valsti, par mums pašiem.
Lūk, daži no tiem.
Cik šobrīd cilvēku dzīvo Latvijā, un, kur var atrast precīzu informāciju? (10.kl.)
Kura Latvijas pilsēta ir visskaistākā? (2.kl.)
Kurš latvietis pasaulē ir vispopulārākais? (5.kl.)
Cik vējdzirnavu ir Latvijā? (7.kl.)
Cik dzīvnieku ir Latvijā? (1.kl.)
Latvija – tie esam mēs paši!
Irēna Gončarova,
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas direktores vietniece audzināšanas darbā
Jura Rogas foto