Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 03.11.2022
Šajā mācību gadā arī Krāslavas ģimnāzijas 12. klases skolēni sāka apgūt padziļināto kursu „Sociālās zinātnes II”, kas ir izaicinājums gan jauniešiem, gan skolotājiem.
Viens no uzdevumiem, kas jāveic skolēniem, ir pilsoniskās iniciatīvas. Oktobrī parasti notiek labo darbu nedēļa, tāpēc arī skolēnus rosināju domāt, ko viņi vēlētos mainīt, uzlabot Krāslavas pilsētā un novadā. Grupu darba laikā jaunieši izveidoja iniciatīvu sarakstus, fotografēja un veidoja ideju prezentācijas. Manuprāt, pilsoniskās līdzdalības 3 galvenie atslēgas vārdi ir sadarbība, līdzatbildība un pašiniciatīva, tāpēc sadarbojāmies ar Krāslavas novada Attīstības nodaļu.
6. oktobrī uz stundu Krāslavas ģimnāzijā uzaicinājām Krāslavas novada pašvaldības Attīstības nodaļas vadītāju Ināru Dzalbi, lai prezentētu viņai savas idejas un uzzinātu par jauniešu iespējām iesaistīties dažādos projektos un pilsoniskās iniciatīvās.
Piedāvāju iepazīties ar skolēnu atsauksmēm par šīm stundām.
- Uzklausot novada Attīstības nodaļas vadītāju Ināru Dzalbi, uzzināju, ka ne viss mūsu pilsētā ietilpst tās jurisdikcijā. Labākais piemērs tam ir tas, ka daudzas vietas, kurām nepieciešama rekonstrukcija, remonts vai nojaukšana, nevar atjaunot, ja tās atrodas privātā teritorijā (Tikai ar atļauju no īpašnieka var kaut ko veikt). Tāpēc viņas ieteiktās vietnes, īpaši www.kadastrs.lv, mums būs ļoti noderīgas. Jo, īstenojot savus projektus, mums noteikti būs jānoskaidro, kam pieder teritorija, kurā atrodas mūs interesējošā problēma. Man šī pieredze, iepazīšanās ar cilvēku, kas strādā mūsu novadā, šķiet, ļoti vērtīga, jo tā mazināja bailes no projekta uzsākšanas, kā arī deva priekšstatu par to, kas mums būtu jādara. Tas man ir ļoti svarīgi, ņemot vērā, ka šī ir mana pirmā pieredze šāda veida darbā.
(Dominika K.)
- Manuprāt, šī stunda bija noderīga, pirmkārt tādēļ, ka mēs savas idejas varējām izteikt nevis tikai savas klases mērogā, bet arī nedaudz plašāk. Otrkārt, neskatoties uz to, ka stundās bijām runājuši par pilsonisko iniciatīvu, radās jaunas zināšanas vai arī kaut kas tika atsaukts atmiņā. Personīgi es uzzināju par pieciem mērķa elementiem jeb „Smart" metodi, kas projekta veidošanā palīdzēs konkretizēt mērķus. Svarīgi atcerēties par projekta galvenajiem elementiem: apraksts, projekta mērķis, laika grafiks u.c.
(Laura Dz.)
- Gribu teikt lielu paldies Attīstības nodaļas vadītājai Inārai Dzalbei par tik interesantu un izzinošu informācijas sniegšanu. Bija ļoti interesanti klausīties, uzzināt cik aktīvi darbojas gan Krāslavas, gan arī Krāslavas novada pilsoņi. Ieguvu nepieciešamo informāciju, lai sāktu realizēt pilsoniskās iniciatīvas plānu, kā arī uzzināju, kas ir iespējams, bet, kas tomēr nav. Ceru uz turpmāko atbalsta sniegšanu pilsoniskās iniciatīvas realizēšanā.
(Daniela B.)
- Šīs divas stundas ar Ināru Dzalbi bija ļoti interesantas. Es uzzināju par to, kādas idejas ir labākas un kurām ir potenciāls, kuras būtu īstenot vieglāk un kuras sarežģītāk. Apzinos, ka dažām no mūsu idejām ir viena problēma, ka projekta vietas var piederēt kādai privātpersonai un tas var palēnināt visu procesu. Bet kopumā šī stunda man patika tāpēc, ka Ināra mums izskaidroja par projektu veidošanu un ieteica saites, kuras varēs izmanot.
(Raita Šk.)
- Tikšanās bija lietderīga - tika uzzinātas svarīgas nianses projekta izveidošanā, kurām visbiežāk aizmirstam pievērst uzmanību. Tika stāstīts par projektu veidošanas pamatprincipiem, kas palīdzēs uzrakstīt veiksmīgu darbu. Patīkami, ka projektu vadītāja uzklausīja mūsu idejas, kas bija saistītas ar novada uzlabošanu, kā arī kopā ar mums analizēja to aktualitāti un cik liela varbūtība to realizēt.
(Jeļizaveta A.)
- Valērija S. un Edgars J. atzina, ka šīs divas stundas bija tiešām ļoti interesantas un svarīgas ikkatram no mums.
Sadarbību ar Krāslavas novada pašvaldību plānojam turpināt, jo skolēni gatavo savu ideju prezentācijas, lai ar tām iepazīstinātu novada pašvaldības deputātus. Ceram, ka izdosies! Svarīgākais ir atcerēties, ka visnozīmīgākie ir mazie ikdienas darbi, kuri dzīvi padara krāsaināku un prasa visu mūsu kopīgo sadarbību, līdzatbildību un pašiniciatīvu.
Dzintra Rateniece,
Krāslavas ģimnāzijas vēstures un sociālo zinātņu skolotāja
Autora foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 |
29 |
30 | 31 |