Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 12.10.2022
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas pedagogi piedalījās „Erasmus+” programmas „Kritiskā domāšana nākamai paaudzei” apmācībās Itālijā.
Mūsu aizraujošais un garais ceļojums „Erasmus+” projekta ietvaros sākās 24. septembra agrajā rītā ar lidojumu uz Romu. Tā kā mūsu vilciens uz Soverato bija ieplānots tikai vakarā, mums bija vesela diena, lai iepazītos ar Romas ievērojamākajām tūrisma vietām. Sākām mēs ar slaveno amfiteātru Kolizeju, tad devāmies pie Romas skaistākās baroka laikmeta strūklakas - Trevi. Tā ka laiks bija silts un saulains, mēs izbaudījām pasakaino itāļu saldējumu (itāļu valodā – gelato). Atpūtušies mēs devāmies uz Venēcijas laukumu, kas ir viena no tūristu visvairāk apmeklētajām vietām Romā.
Pēc pastaigas pa Romu mūs gaidīja vesela nakts vilcienā, jo līdz Soverato bija jābrauc gandrīz 700 kilometri. Ceļš nebija viegls, bet, ieraugot saullēktu virs Jonijas jūras, mēs saņēmām jaunas enerģijas devu. Pilsētā mūs sagaidīja projekta komandas pārstāvji, viņi aizveda mūs uz apartamentiem, kuras bija mūsu mājas uz šo nedēļu. Tā kā mēs ieradāmies svētdien, mums bija pietiekoši laika, lai atpūstos pēc ceļa un sagatavotos intensīvajām mācībām, kā arī nedaudz iepazīties ar pilsētu.
Pirmajā mācību dienā bija ieplānots kvests „Neiespējamā misija”, kuras mērķis bija iepazīt Soverato pilsētas ievērojamākās vietas, zvejnieku tradīcijas un receptes no vietējiem iedzīvotājiem. Tas tiešām bija izaicinājums, jo lielākā daļa no pilsētniekiem nerunā angļu valodā. Pielietojot kritisko domāšanu, mēs savācām piecas dažādas tradicionālo ēdienu pagatavošanas receptes. Kā arī kvesta laikā mēs uzzinājām, ka viens no Soverato pilsētas simboliem ir jūras zirdziņš (cavalluccio marino), kurš mīt jūras piekrastē. Vēl mēs apmeklējām zvejnieku baznīcu un uzzinājām dramatisku leģendu par baznīcas rašanās vēsturi. Pēc aktīvi pavadītās dienas vakarā mūs gaidīja kopīga tikšanās ar visiem projekta dalībniekiem, kuri pārstāvēja Spāniju, Rumāniju, Poliju, Franciju, Slovākiju, Horvātiju, Igauniju un Dāniju.
Otrdien notika pirmā mācību sesija ar austrālieti Ketrinu Perri un viņas asistenti no ASV. Šajās nodarbībās mēs diskutējām par nepieciešamajām prasmēm 21. gs. (4 C’s of the 21st century): kritiskā domāšana (Critical thinking), kreatīvā domāšana (Creative thinking), komunikācija (Communication) un sadarbība (Collaboration). Sesijas laikā skolotāji dalījās pieredzē par to, kādā veidā šīs prasmes tiek attīstītas viņu skolēniem un kā šī pieeja tiek īstenota dažādās valstīs. Mēs apspriedām arī Eiropas valstu izglītības sistēmas, meklējām kopīgo un atšķirīgo. Sesijas nobeigumā Ketrina sniedza atgriezenisko saiti un piedāvāja idejas, kādā veidā var attīstīt šīs prasmes. Piemēram, interaktīva siena (storyboard) ir viens no rīkiem, kuru var izmantot jebkurā priekšmetā. Pēcpusdienā mūsu nodarbības turpinājās ārā, kur mēs devāmies zvejnieku ciematā, kas atradās kalnos. Šeit mēs iepazinām vietēji iedzīvotāju ikdienu un savām acīm ieraudzījām slaveno renesanses laikmeta marmora skulptūru - La Pieta del Gagini (Mikelandželo mācekļa darbs).
Trešā mācību diena bija piepildīta ar informāciju par digitāliem rīkiem, kurus var izmantot savā mācību procesā. Ketrina demonstrēja dažādus jaunus rīkus izmantošanai gan klasē, gan attālinātajā mācību procesā, piemēram, readwritethink.com, voicethread.com, classdojo.com, tophat.com, engrade.com, socrative.com u. c. Bija pieminēti arī tādi rīki, kurus aktīvi izmanto mūsu skolas skolotāji, piemēram, kahoot.com, plickers.com, canva.com, learningapps.org u. c. Mācību dienas otrajā pusē notika āra nodarbības, kuru mērķis bija parādīt mums dažādas komunikācijas, kreatīvās un kritiskās domāšanas attīstīšanas metodes. Visas šīs aktivitātes bija saistītas ar kustību, radošumu un jaunradi.
Noslēdzoša mācību sesija tika veltīta tam, lai reflektētu par visu apgūto. Šim nolūkam skolotāji tika sadalīti jauktās grupās, lai izveidotu savu mācību stundu, izmantojot iepriekš apgūtos digitālos rīkus. Stundu veidošanai tika piedāvātas četras tēmas no dažādām sfērām (mūzika un māksla, atkritumu pārstrāde, klimata pārmaiņas un cilvēku līdztiesība). Darbojoties grupās mums nācās sastapties ar „tulkošanas grūtībām”, jo angļu valoda mums nav dzimtā valoda. Kā arī pasniegšanas metodika dažādās valstīs atšķiras. Lai tiktu galā ar šo uzdevumu, mums nācās izmantot gan kreatīvo un kritisko domāšanu, gan komunikācijas un sadarbības prasmes. Rezultātā tika izveidotas interaktīvas stundas, kuras atšķīrās gan ar rīku izmantošanu, gan ar mācību metodēm.
Pēdējā „Erasmus+” projekta diena tika pavadīta draudzīgā atmosfērā. Visiem projekta dalībniekiem tika izsniegti sertifikāti, bet projekta organizatoriem izteikti pateicības vārdi. Šī diena noslēdzās ar neaizmirstamiem iespaidiem – ar ekskursiju uz senu Itālijas Badolato ciematu, kurš atrodas kalnos.
Apkopojot var sacīt, ka mums bija iespēja profesionāli izglītoties starptautiskajā vidē, veidot kontaktus ar saviem kolēģiem no Eiropas, izbaudīt itāļu kultūru un skaistu dabu. Pašlaik rudens brīvdienās kaut mazu daļiņu no redzētā, darītā stāstīsim un darbosimies ar savas skolas kolēģiem un tad arī citu kaimiņu skolu skolotājiem.
Olga Dalecka, Ilona Solima, Alīna Lukša, Marianna Rukmane,
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas skolotājas
Mariannas Rukmanes foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |