Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 14.02.2023
„Sakiet, lūdzu, pa kuru ceļu man jāiet?”
„Tas lielā mērā atkarīgs no tā, kur tu gribi nonākt.”
(Luiss Kerols „Alises piedzīvojumi Brīnumzemē”)
Kopš 2020. gada Krāslavas Varavīksnes vidusskola ir noslēgusi sadarbības līgumu ar Visaginas Gerosies Vilties proģimnāziju. Mērķis - iepazīties ar kolēģu darbu, pārrunāt jaunas pedagoģiskas idejas sadarbībā, vadīt atklātās stundas skolēniem, organizēt konkursus un festivālus, konferences.
Šoreiz ar Gerosies vilties proģimnāzijas direktori Jolantu Bartkunieni vienojamies, ka izmēģināsim guest teaching/viesskolotāja metodi: proti, kad cits skolotājs dodas uz svešu klasi un māca savu priekšmetu, iepriekš uzzinot stundas tēmu un skolēnu skaitu. Kā mums veicās?
Skolotāja Marianna Rukmane vadīja atklāto stundu datorikā 5. klasē - „Darbs ar tekstu, izmantojot grafisko redaktoru ,,Paint””. Skolotāja Olga Dalecka vadīja dabaszinību stundu 4. klases skolēniem - „Saules sistēma”. Vizuālās mākslas skolotāja Vija Plotka vadīja stundu 3. klasē - „Fantāzija par tēmu „Jūra””. Skolotāja Iveta Putāne vadīja stundu 1. klasē „Desmiti. Eiro”. Deju skolotāja Nadežda Adamoviča mācīja 4. klases skolēniem latviešu tautas deju. Angļu valodas skolotāja Vija Marhileviča vadīja 5. klases skolēniem stundu par tēmu „Welcome to my house/Laipni gaidīti manā mājā!”. Mūzikas skolotāja Nadežda Tadello 3. klases skolēniem ļāva ienirt latviešu mūzikas skaņās. Skolas direktore dalījās pieredzē par tēmu „Efektīvas mācību stundas organizāciju pēc Ganjē”. Katram mācību priekšmetam atbilstoši tā standartam ir noteikti mērķi un uzdevumi, kurus nepieciešams sasniegt noteiktā laikā. Tiem jābūt izejas punktam. Kas nodrošina darbības efektivitāti jebkurā brīdī mācību procesā? Skaidrs mērķis, kuru grib sasniegt – plānotais skolēnam sasniedzamais rezultāts. Efektīvs ceļš uz rezultāta sasniegšanu – īsākais, mērķtiecīgākais, ar skaidriem soļiem, aktivitātēm. Ceļa metožu, paņēmienu un darba formu izvēli nosaka plānotais sasniedzamais rezultāts.
Rezultāta vērtēšana – jau pirms darbības uzsākšanas ir izstrādāti kritēriji, lai varētu konstatēt, kā skolēni ieplānoto rezultātu sasnieguši. Kad darbs paveikts, notiek kvalitātes vērtēšana saskaņā ar kritērijiem jeb atgriezeniskā saite.
Novērtējot pavadīto laiku Visaginas skolā un pašvaldības iestādēs (kultūras centrā un Visaginas pašvaldībā), mūsu skolas pedagogi atzina, ka diena bija saturīga, bagāta ar iespaidiem un radošām idejām. Apmeklējām arī Ignalinas AES Informācijas centru. Ar Visaginas pilsētas attīstības prioritātēm iepazīstināja pašvaldībā mērs Erlandas Galaguzs, viņa vietniece Aleksandra Grigiene un izpilddirektors Virginijus Andrius Bukauskas. Bija iespēja satikties, iepazīties un izveidot kontaktus ar Lietuvas kolēģiem, dalīties pieredzē par interesējošiem jautājumiem. Man likās interesanti no malas vērot, kā čaloja mūsu un lietuviešu skolotājas par stundas tēmām, materiālu izdali. Atzinīgi tika novērtētas mūsu pedagogu vadītās atklātās nodarbības (piedāvātās aktivitātes un mācību procesa dažādošanas metodes, skolotāju nosvērtība un miers). Skolā redzētais un dzirdētais deva lielāku pieredzi un izpratni, kā mums pilnveidot mācīšanās procesu un skolas vides kvalitāti, tāpat mēs novērojām, ka savā skolā daudzas lietas darām līdzīgi, pielietojot dažādas metodes izglītības programmas apguvei un ieviešot jauninājumus.
Semināra dienā mūsu veiktie uzdevumi ļoti sasaucās ar to, ko saprotam ar 21. gadsimta prasmēm, jo tās vairs nav tikai tehnoloģijas un lietotnes. Prasmes, kas mūsu skolēniem ir nepieciešamas, ir gan komunikācija, gan sadarbība, gan eksperimentēšana, gan būšana dabā, respektējot tās vajadzības, neaizmirstot vērtīborientētu izglītību. Jebkura savstarpēja mācīšanās un viedokļu apmaiņa ir liels ieguvums. Dienas otrajā pusē tika atklāta mana pildspalvu izstāde. Gaidīsim kolēģus Krāslavā!
Savās pārdomās dalījās skolas direktore Marija Micķeviča
Svetlanas Doļas foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |