Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 15.03.2023
Kā sokas kompetenču pieejas apguvē dabaszinību stundā Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 4.a klasē?
Mans galvenais mērķis mācību darbā - rosināt skolēnus domāt un rast atbildes uz jautājumiem. Lai to īstenotu, man jārada mācību vide, kurā bērns ir aktīvs mācību procesa dalībnieks, nevis pasīvs klausītājs.
Piemēram, dabaszinību stundā. Tēma: „Gaisma”. Stundas sasniedzamais rezultāts: saprast, kā un kāpēc rodas ēna. Lai to sasniegtu, es nelasu lekciju skolēniem. Es uzdodu jautājumus. Skolēniem ir „Chromebook” datori. Viņi paši var rast atbildes dažādos informācijas avotos. Skolēni mācās apkopot iegūto informāciju un secināt, kā arī pilnveido digitālās prasmes. Organizējot darbu pāros, mēs veicinām arī sadarbību. Praktiski pētījumi un eksperimenti ir svarīga dabaszinātņu stundas sastāvdaļa. Ar eksperimentu palīdzību skolēni izpēta, kā rodas ēna un kāpēc mainās ēnas garums. Tādam nolūkam mēs izmantojam mācību līdzekļus „Eksperimentu komplekti grupu darbam sākumskolā”.
Šādi plānojot un vadot stundu, mācību procesa centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes, un iegūst prasmes lietot zināšanas. Dažādi konteksti, daudzveidīgas situācijas. Darbs grupās, saruna - iesaistīšanās. Mana kā skolotāja jēgpilna atgriezeniskā saite skolēnam par mācīšanos.
Olga Dalecka,
skolotāja
Autores foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 |
29 |
30 | 31 |