Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 02.03.2023
Jau vairākus gadus veiksmīgi rit uz priekšu jaunā mācīšanās modeļa ieviešana skolās. Jauno kompetenču priekšrocība ir tā, ka skolotājs var nolikt malā mācību grāmatu un ar bērniem būt izgudrotājs, mākslinieks, inženieris, zinātnieks, rakstnieks…
Šobrīd literatūra ir tas mācību priekšmets, kur ļoti precīzi iederas slavenie dzejnieka Ojāra Vācieša vārdi „Esi dzejnieks – taisi no nekā….”, un tik tiešām literatūras stundās radošumam nav robežu. Īpaši jauki tas ir tad, kad skolēni arī „pavelkas” līdzi skolotājam. Nemēģina uztvert kādu „traku” skolotājas ideju kā kaut ko apgrūtinošu un sarežģītu, bet ar interesi un iedvesmu atdodas uzdevumam. Kā rezultātā rodas fantastiski darbi: gan teksta izpausmē, gan arī vizuālajā izpildījumā.
Nu, lūk, arī man ir pienākusi tā reize, kad gribu uzslavēt savus skolēnus un pateikties viņiem par vienreizējiem darbiņiem. Šoreiz runa būs par 6. b un 8. c klases skolēniem.
Mazākie – 6. b klases skolēni – cītīgi darbojās folkloras lauciņā – iepazinās ar latviešu tautasdziesmām (pareizāk sakot, turpināja iepazīšanos) un pasakām. Un, lai skolēnus nenoslogotu ar gariem un sarežģītiem pārbaudes darbiem, piedāvāju bērniem izveidot tautasdziesmu un pasaku kalendāru. Klasē ir 24 skolēni, tāpēc 12 skolēni veidoja kalendāru ar tautasdziesmām, bet vēl 12 – ar tautas pasakām. Katrs skolēns izlozēja savu mēnesi un jomu (piemēram, jūnijs un pasakas vai arī augusts un tautasdziesmas utt.). Tālāk sekoja uzdevums – izveidot kalendāra lapu 2023. gadam izlozētajā mēnesī. Uz lapas jābūt attiecīgajam mēnesim piemeklētām vai nu tautasdziesmām (vismaz 5), vai tautas pasakai, kā arī vizuāli jānoformē sava lapa. Kas no tā sanāca, skatieties fotogrāfijās!
Savukārt 8. c klases skolēni dzīvojās pa Antuāna de Sent - Ekziperī pasaku „Mazais princis”. Biju ļoti gandarīta, kad daudzi skolēni, izlasot šo daiļdarbu, secināja – man patika, bija ļoti interesanti.
Kā zināms, pasakas galvenais varonis Mazais princis ceļo pa 7 dažādām planētām. Skolēniem bija uzdevums izdomāt un izveidot (zīmēt nedrīkstēja) astoto planētu, kur varētu nokļūt Mazais princis, bet planētai jābūt saistītai ar pašu skolēnu. Darbi izdevās fantastiski! Skolēni lika Mazajam princim ceļot gan uz Saldumu paradīzi (kur Mazais princis nokļuva želejkonfekšu paradīzē), gan Metāllūžņu planētu (tās galvenais uzdevums pievilkt visus metāllūžņus, kas planē Visumā), gan Skolas planētu (kuras galvenā sūtība – sniegt zināšanas), gan uz radošo planētu Notis, gan Mākslas planētu (te komentāri lieki, jo šīs planētas veidoja skolēni ar māksliniecisku ievirzi), gan Skudru planētu (kur visa pamatā ir darbs un tikai darbs), gan Tīruļu planētu (tur mājo 3 mazi rūķīši, kas cīnās par ekosistēmas saglabāšanu), gan Bērnības atmiņu planētu (kur svarīga loma ir bērnības atmiņām un emocijām), gan Šausmu planētu (tās pamatiedzīvotāji ir dažādi briesmoņi), gan Ledus, gan Ūdens planētas (abās planētās visa pamats ir ūdens, tikai dažādos veidos, kas ir civilizācijas pamatā), gan Sniega planēta (kur mājo jaukais sniegavīrs Olafs), gan Pāva (kur vienīgais iedzīvotājs ir Pāvs, jo viņš ir visskaistākais, visburvīgākais), gan Draugu planēta (uz tās, protams, aktuālākais ir draudzība), gan Divkrāsainā (kur valda emocijas – pozitīvās, negatīvās), gan Ekoloģiskā planēta ( liela nozīme tīrībai), gan Pārpratumu planēta (kur ir viens iedzīvotājs, kurš ir īpatnis).
Bērnu prezentācijas izdevās lieliskas, paši ar lielu uzmanību klausījās un pētīja citu paveikto!
Aija Jakovele,
Krāslavas ģimnāzijas latviešu valodas un literatūras skolotāja
Autora foto
Fotogalerija
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |