Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 09.03.2023
Krāslavas ģimnāzijā mācību programmas „SKOLA 2030” sociālajās zinībās 3. klasē tiek apgūts temats „Kā pētīt, ko dara uzņēmēji?”.
Katrā apdzīvotā vietā ir uzņēmumi un uzņēmēji, kas piedāvā preces vai pakalpojumus, lai gūtu peļņu. No uzņēmēja prasmēm, zināšanām un rakstura īpašībām ir atkarīgs, cik veiksmīga būs uzņēmuma darbība. Temata ietvaros skolēni attīsta uzņēmējspēju, izdomājot un izveidojot produktus, piedaloties vietējos tirdziņos, satiekoties ar uzņēmēju, izzinot ražošanas procesu.
Lai skolēniem būtu vieglāk izprast tik sarežģītu tematu, ģimnāzijā tika noorganizēta tikšanās ar Krāslavas novada uzņēmēju - z/s „Kurmīši” īpašnieku Ivaru Geibu.
Uzņēmējs pastāstīja par savu darbu - ārstniecības augu audzēšanu, ievākšanu, kaltēšanu. Kā no bagātā vākuma gatavo gan tējas, gan ziedūdeņus jeb hidrolātus, ar ko papildina turpat ražotos krēmus un lūpu balzamus. Skolēni uzzināja, ka „Kurmīšu” saimniecībā audzē vairāk nekā 60 dažādus augus, no tiem iegūtos labumus var nopirkt ne vien bioloģiskās pārtikas veikalos un tirdziņos, bet arī interneta veikalā. Pēc nodarbības skolēniem bija iespēja pašiem veidot savu vaska svecīti un iejusties uzņēmēja lomā.
Otrajā nodarbībā 3. klašu skolēniem bija iespēja pašiem padarboties. Daugavpils Valsts ģimnāzijas 12. klašu skolnieces Elizabete Križanovska, Anete Marija Tamene, Ieva Stankeviča un Krista Kristiāna Rinča novadīja spēli - nodarbību „Atspēriena punkts”.
Meitenes skolēniem pastāstīja, kas ir uzņēmējs, uzņēmums, kas ir uzņēmējdarbība. Skolēni ar interesi klausījās, atbildēja uz jautājumiem un pēc tam arī veidoja savu uzņēmumu. Daudzi skolēni atnākot mājās, jau kala plānus, kādu uzņēmumu veidos!
Mēs, skolotājas, ļoti ceram, ka šī nodarbība būs pirmais atspēriena punkts turpmākajai profesijas izvēlei.
Ināra Mukāne, Dace Samsonoviča, Inese Egle,
Krāslavas ģimnāzijas 3. klašu audzinātājas
Autoru foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |