Jura Rogas foto
Pievienots: 27.04.2021
/Dzīvot nozīmē strādāt. Bet strādāt nozīmē domāt./ A.Einšteins
Lai sekmētu skolēnu zinātniskā pasaules uzskata un patstāvīgās darbības attīstību un radītu priekšnoteikumus skolēnu sagatavošanai akadēmiski akadēmiskajām studijām augstskolā, mūsu vidusskolēni sadarbībā ar skolotāju konsultantu izstrādā un aizstāv zinātniski pētniecisko darbu par kādu sev aktuālu tēmu. Vidusskolēnu pētījumi ir daudz nopietnāki, un skolēnu izvēlēto tēmu loks arī ir ļoti plašs. Šoreiz stāsts būs par jaunākajiem.
Aprīļa nedēļā mūsu skolā notika skolēnu radošo un pētniecisko darbu aizstāvēšana. Tas notika online formātā. Skolēnu pētnieciskā darbība tiek īstenota kā viena no izglītības iestādes mācību metodēm. 3.-4., 5.- 6., 7.-9. klašu skolēnu pētnieciskā darbība norisinās, balstoties uz pamatizglītības standartu. To var vadīt attiecīgā mācību priekšmeta skolotāji vai arī klases audzinātājs.
Pētnieciskās darbības mērķis: sekmēt skolēnu patstāvīgās pētnieciskās darbības attīstību un veicināt pētnieciskās darbības prasmju, spriešanas, viedokļa formulēšanas un pamatošanas prasmju attīstību. Skolēnu tēmu spektrs bija ļoti plašs. Stafeti iesāka 3. klašu skolēni: Alise Andrukoviča ar darbu „Bites un medus” (sk. N. Rusova), Miroslavs Baženovs ar darbu „Sveces” (sk. N. Rusova), 4. klašu skolēni Julianna Mihailova ar darbu „Čihuahua - suns kompanjons” (sk. D. Strupiša), Aleksandra Andruškeviča ar darbu „Ko cilvēki dara savā brīvajā laikā?” (sk. D. Strupiša). Tad stafete tika nodota 5. klases skolēniem: Sofija Igoņina „Angļu valoda attīstības vēsture no rašanās laika līdz mūsu dienām” (sk. I. Bovtramoviča), Milena Kovaļova „Lielbritānijas teritorijas iekarošanas mēģinājumu vēsture” (sk. I. Bovtramoviča), Vjačeslavs un Vladislavs Tračumi „Zvaigžņotās debess noslēpumi” (sk. L. Jasinska), Tomass Bergs „Eirāzijas interesantākie objekti” (sk. L. Jasinska), Daniils Baranovskis „Biškopības produkti” (sk. L. Jasinska), Artūrs Svencis „Bišu dzīve“ (sk. L. Jasinska), Kristīna Dregiša „Sīpoli-mūsu draugs” (sk. L. Jasinska), Anastasija Vasiļjeva „Kāpēc mūsu skolu sauc par Varavīksni?” (sk. J. Aleksejeva), Edvīns Mažuta „Ideāli skaitļi” (sk. O. Grundāne). 9. klases skolēns Daniils Pantiļejenko dalījās savā redzējumā par tēmu „Dzelzs un veģetārisms” (sk. L. Jasinska).
Visvairāk bija pārstāvēta 8.a klase (darbus konsultēja viņu klases audzinātāja V. Purpiša): Ļubomila Abramova „Manas bišu saimes dzīves izpēte”, Dmitrijs Bērtulis, Kamile Svygryte „Manu klasesbiedru zodiaka zīmes”, Aleksejs Čertkovs „Stellera jūrasgovs iznīcināšanas stāsts – spilgts cilvēka nežēlības un tuvredzības piemērs”, Karina Dudarenoka „Valūta un ekonomika. Tirgus”, Ņikita Ivanovs „Vizuālās noveles veidošana”, Anna Jacina un Viktorija Zujeva „Žestu valoda”, Artēmijs un Georgijs Krasņikovi, Artūrs Pitkevičs „Japāņu mitoloģija”, Artjoms Kusiņš „Futbola attīstības vēsture”, Daņila Ponomarčuks „Ēģiptes mitoloģija”, Marta Skripļonoka „Pašattīstība: psihologu ieteikumi, cilvēku dzīvesstāsti un izlasītās grāmatas”, Anastasija Vanaga „Izglītības sistēma Dienvidkorejā”.
Pēc skolēnu darbu aizstāvēšanas vērtēšanas komisija pārrunāja skolēnu darba veikumu. Ir svarīgi skolēniem izvēlēties vecumposmam atbilstošu un saprotamu pētījuma tēmu, iepazīties ar pētnieciskās darbības būtību, organizāciju un metodēm, pilnveidot prasmes darbā ar dažādiem informācijas avotiem, attīstīt prasmi apstrādāt un noformēt pētījuma gaitā iegūtos datus un vērtēt rezultātus. Skolēni droši uzstājās, aizstāvēja savu viedokli un atbildēja uz skolotāju jautājumiem. Paldies par ieguldīto darbu skolēniem, skolēnu vecākiem un darbu konsultantiem!
Komisijas vārdā - skolas direktore M. Micķeviča
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 |
07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |