Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 04.03.2022
Šī gada kopienu iniciatīvu konkursā „Darbīgās kopienas Latgalē” atbalstu vietējās kopienas stiprināšanai un savu ideju realizēšanai ir ieguvušas 10 iniciatīvas. To vidū tika atbalstīts arī Indras vidusskolas atbalsta biedrības „Skola ar nākotni” projekts „Sanākam kopā!”. Projektā ir paredzētas trīs klātienes tikšanās – Indrā, Strūžānos un Daugavpilī. Tās organizē un vada mūsu biedrība, kā arī Daugavpils Latviešu biedrība un „Dinamika Plus” no Stružāniem. Un tā, pirmā tikšanās Indrā!
5. februāra sestdiena notika projekta „Sanākam kopā!” dalībnieku pirmā tikšanās klātienē. Taču visa sākums bija daudz agrāk. 2020. gada jūlijā Inta Ruskule, Sarmīte Stepiņa un Vija Sjadro tikās Sudraba grupā tiešsaistes mācībās „Darbīgās kopienas Latgalē”. Jau apmācību laikā tapa ideja projektam „Enerģijas lādiņš darboties kopā!”, kurš tika atbalstīts un veiksmīgi īstenots pirmajā projektu konkursā „Darbīgās kopienas Latgalē”. Diemžēl pandēmija ieviesa korekcijas projekta realizācijā, un tikšanos klātienē nācās aizstāt ar sazināšanos „ZOOM” platformā. Daudziem tā bija pirmā pieredze šī digitālā rīka lietošanā, bet pēdējā projekta pasākumā tā dalībnieki izteica vēlmi tomēr kādreiz tikties arī klātienē.
Domāts – darīts! Pieteicām savu projekta ideju arī otrajam projektu konkursam, un tā tika atbalstīta kā viena no desmit Latgales kopienu iniciatīvām.
Tikšanās Indrā sākās ar apsveikumiem, dāvanām, pateicības vārdiem un arī ar salīdzināšanu, vai attēls datorekrānā atšķiras no reālā. Bijām priecīgi, ka pāri visam virmoja sirsnības un atklātības gaisotne kā no tikšanās ar sen iepazītiem labiem draugiem.
Tad ciemiņi tika cienāti ar tuvākajā apkārtnē populāriem Indras pagasta gardumiem – Valentīnas Bārtules ievārījumiem, Olgas Birkes sieriem un Žana Bunto medus gardumiem. Pēc cienasta sadalījāmies trīs jauktajās komandās, kurās bija pārstāvji no Indras, Daugavpils un Strūžāniem, un devāmies iepazīt mūsu ciemata rokdarbnieces.
Indras aušanas darbnīcā tās vadītāja Olga Jokste iepazīstināja ar Indras pagasta aušanas tradīcijām gan senatnē, gan mūsdienās. Katrs projekta dalībnieks iesaistījās arī dekora tapšanā, kuru veido Indras Mākslas skolas audzēkņi un Indras rokdarbnieces.
Indras Mākslas un mūzikas skolā direktore Ērika Zarovska iemācīja pašiem izveidot smaržīgas ziepes, kuras vēl ilgi atgādinās par ciemošanos Indrā.
Indras pamatskolā projekta dalībniekus sagaidīja vizuālās mākslas skolotāja Ērika Urbanoviča, lai iemācītu veidot apsveikuma kartiņas, kuru dekorēšanai izmanto salmus.
Tā nemanot paskrēja vairākas stundas un nu laiks pusdienām, kuras bija sarūpējušas viesmīlīgās Indras pamatskolas pavāres.
Pēc pusdienām visi kopā devāmies izzinošā ekskursijā pa Indras ciematu. Laimes muzeja vadītāja Ilona Kangizere dalījās ar apkopoto materiālu par neparasto Indras pagasta vēsturi, iepazīstināja ar zīmīgākajām ēkām, kā arī dalījās ar iecerēm veidot jaunu tūrisma objektu – atjaunot Indras aptiekas ēku. Klātesošie novēlēja Ilonai izdošanos ieceres īstenošanā un izteica vēlmi obligāti atbraukt uz Indru vēlreiz, jo palika vēl tik daudz neapskatīta un neiepazīta.
Tiešām, vienā dienā Indru neiepazīt, bet mūsu projekta mērķis bija dot izpratni par to, ka arī laukos ir iespējams pilnvērtīgi pavadīt laiku, ja ir interesanti cilvēki apkārt. Visi piekrita domai, ka cilvēks ir lielākā jebkuras kopienas vērtība.
Lūk, dažas Daugavpils latviešu biedrības dalībnieku atziņas pēc viesošanās Indrā:
Paldies visiem, kuri iesaistījās pasākuma īstenošanā, un uz tikšanos Strūžānos 12. martā!
Projekts tika atbalstīts projektu konkursā „Darbīgās kopienas Latgalē”.
Iniciatīvu atbalsta Izglītības iniciatīvu centrs sadarbībā ar „British Council” pārstāvniecību Latvijā projekta „Darbīgās kopienas” ietvaros.
#DarbīgāsKopienas #IIC #PeopleToPeople
Atbalsta „British Council Latvia”
Vija Sjadro,
projekta vadītāja
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 | 13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 | 30 |