Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 04.11.2024
Oktobris ir rudens krāšņākais mēnesis. Plānojot ekskursiju, tika izvēlēts maršruts caur pauguraino Latvijas daļu, kur atveras plaši skati uz kalniem, mežiem, purviem un pļavām. Tā kā koki ir tērpušies košās rudens krāsās un mūsu daba ir fantastiski skaista, skolēni varēja izbaudīt dabas skaistumu līdz pirmajam ekskursijas punktam – Madonas Novadpētniecības un mākslas muzejam. Madonas vārds radies no Biržu muižas nosaukuma (vācu valodā – Madohn, Modohn). Madonas novadpētniecības muzejs (dibināts 1944. gadā) atrodas Biržu muižas vēsturiskajā centrā ar vairāk nekā 120000 muzeja vienību. Šobrīd muzejā ir mākslinieka Marka Rotko darbu izstāde, un 7. c klases skolēni piedalījās „Latvijas skolas soma” mācību programmā „Mākslas detektīvs”.
Nodarbības mērķis – rosināt skolēnus iedziļināties mākslā, pamanīt detaļas mākslas darbos. Skolēniem tiek piedāvāti mākslas darbu fragmenti, kuri ir jāatrod darbos un jāpieraksta pareizais darba apzīmējums, burts vai cipars.
Skolēnu atsauksmes:
Mišela B.: „Man ļoti patika uzdevumi muzejā, labi, ka varējām tos pildīt arī pāros. Patika izstādes, ko apskatījām. Uzzināju, ka muzejam ir 80 gadi.”
Kirils A.: „Man ļoti patika muzejā meklēt gleznas fragmentus un apskatīt 2.stāvā priekšmetus, ko izmantoja PSRS laikā dažādās nozarēs.”
Diāna J.: „Muzejā man patika meklēt gleznas un bildēt savus klasesbiedrus, kuri aizrautīgi pildīja uzdevumus.”
Leons P.: „Izcils gides darbs un daudz interesantu seno lietu, īpaši patika viduslaiku izstāde.”
Pēc nodarbības Madonas muzejā 7. c klases skolēni turpināja ceļu uz Cēsu kosmosa izziņas centru (kosmosacentrs.lv), kur mūs gaidīja „Kosmosa misija”. Mūs satika edunauts (zināšanu gids), kurš iepazīstināja skolēnus ar centra ekspozīciju, un mēs devāmies uz trešo stāvu pildīt dažādas kosmiskas misijas. Skolēni tika sadalīti pāros, kur viens skolēns paliek vadības centrā un otrs dodas uz kosmisko staciju pildīt misiju. Mūsu misijas mērķis bija „ Baktēriju noteikšana”, „Asteroīda sastāva noteikšana”, „Stacijas gāzu sastāva noteikšana”, kā arī „ Satelīta sagatavošana palaišanai”.
Misijas būtība – viens skolēns, kurš ir vadības centrā, monitorā lasa uzdevumu un kontrolē otra kolēģa darbību uz „orbītas – atklātajā kosmosā”. Skolēni var sazināties tikai austiņās un redzot viens otru kamerās monitora lodziņā. Šeit ir ļoti svarīgs komandas darbs, lasītprasme, uzmanība, spēja rīkoties pēc instrukcijas un dzirdēt vienam otru. Skolēni, kuriem minētās prasmes ir labā līmenī, spēja apmainīties un pabūt gan vadības centrā uz Zemes, gan uz orbītas kosmiskajā stacijā. Ļoti interesanta un vērtīga nodarbība, kura ilga divas stundas.
Skolēnu atsauksmes:
Anastasija M.: „Kosmosa centrā man patika komandēt savu klasesbiedru, kurš bija uz orbītas un bija interesanti pēc tam apmainīties vietām un pildīt komandas pašai – glābt kosmosa kuģi no bīstamām baktērijām.”
Raiens Ļ.: „Man ļoti patika Kosmosa centrā, jo mēs sazinājāmies caur mikrofonu un austiņām. Uzdevumi bija ļoti interesanti un aizraujoši. Mēs gan ievadījām datus datorā, gan uz orbītas praktiski mainījām šļūtenes, apstarojām baktērijas un veicām daudz citu interesantu uzdevumu.”
Var droši apgalvot, ka ekskursija ir izdevusies. 7. c klases skolēni veiksmīgi tika galā ar mākslas darbu pētīšanu, aizlidoja uz orbitālo staciju kosmosā un atgriezās mājās apgaroti, zinoši un laimīgi.
Ar kosmosa pozitīvo enerģiju uzlādēta
7. c klases audzinātāja Ludmila Koževņikova
Autores foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |