Jura Rogas foto
Pievienots: 11.01.2022
Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam ietvaros izsludināja atklāto projektu konkursu „Atbalsts jauniešu iniciatīvu projektu „Labbūtības ceļakarte skolā” īstenošanai”.
Projektu konkursa mērķis: sniegt atbalstu izglītības iestādes jauniešu pašpārvalžu iniciatīvu projektiem - labbūtības ceļakartes aktivitāšu īstenošanai, kas ir identificētas, balstoties jauniešu vēlmēs un vajadzībās, un saplānotas JSPA organizētās mācībās par skolēnu labbūtības ceļakartes izstrādi, tādējādi nostiprinot psihoemocionālo un pilsoniskās līdzdalības kompetenci Latvijas izglītības iestādēs, veidojot pilsoniski aktīvu, līdzdalībā balstītu jauniešu paaudzi pēc-Covid-19 laikmetā.
Priežmalas pamatskolas pašpārvaldes komanda – Amanda Reščenko, Kārlis Kristiāns Vigups, Milana Butkeviča, Valērija Bogdanova un pašpārvaldes konsultants Sandra Rakova – piedalījās triju dienu mācībās, kuras 12., 13. un 14. augustā noritēja Preiļos.
Apmācības vadīja profesionāli un radoši jaunatnes speciālisti Kristīna Castranovo un Sergejs Andrejevs. Trīs dienu laikā noritēja produktīvs un interesants darbs ar Latgales skolu jauniešiem, tā rezultātā katra dalībskola guva idejas un praktiskas zināšanas un iemaņas „Labbūtības ceļakartes” izveidei.
Priežmalas pamatskolas skolēnu komanda izstrādāja projektu „Labbūtības ceļakartes aktivitāšu īstenošana Priežmalas pamatskolā”, kas tika iesniegts konkursam un veiksmīgi apstiprināts, tā rezultātā šī projekta realizēšanai tika iegūti 1000 eiro.
Covid-19 pandēmija un valstī noteiktie drošības pasākumi saslimstības ierobežošanai, attālinātais skolēnu mācību un vecāku darba process, ir atstājuši ietekmi uz bērnu un ģimenes emocionālo labsajūtu, mentālo veselību, skolēnu mācību rezultātiem, kā arī radījuši lielu slodzi daudziem vecākiem, kuri apvienojuši darbu ar bērnu pieskatīšanu. Priežmalas pamatskolas skolēnu aptaujā tika noskaidrots, ka lielākā problēma ir mācību rezultātu pazemināšanās un mācību motivācijas trūkums. Lielākā daļa skolēnu atzīst, ka ir pasliktinājušās attiecības ar vecākiem, kas ļoti ietekmēja emocionālo stāvokli. Daļa skolēnu atzīmējuši, ka ļoti daudz laika pavada sociālajos tīklos, un sakarā ar to ir radušies miega traucējumi. Skolēni arī atzīstas, ka attālināto mācību laikā trūka saskarsmes ar skolas biedriem un draugiem, tas ietekmēja viņu emocionālo stāvokli un vēlmi mācīties.
Projektā plānotās aktivitātes bija paredzētas visām klašu grupām - 1.-4. klašu izglītojamajiem, 5.,6. klasei un 7.-9. klašu grupai. Atsevišķas nodarbības paredzētas skolas pašpārvaldes dalībniekiem.
Skolas pašpārvaldei tika organizētas nodarbības, kuru laikā tika sniegta informācija par pašpārvaldes darbības nozīmi skolā, tika sniegtas idejas ierosmei, notika komandas saliedēšanas aktivitātes. Pašpārvaldes dalībnieki mācījās organizēt savu darbību, kļuva aktīvāki, uzzināja, kur var smelties idejas interesantai skolas dzīves organizēšanai. Īpaša uzmanība tika veltīta skolas vides labiekārtošanai. Patīkama skolas vide rosinās skolēnus aktīvāk iesaistīties mācību darbā, veidosies motivācija mācīties un uzlabosies mācību rezultāti. Lai skolēniem būtu patīkami atrasties skolā, interesanti pavadīt laiku starpbrīžos vai pēc stundām, tika izveidotas grīdas rotaļas: „Klasītes”, „Alfabēts”, „Reizrēķins”, „Pēddziņi” un „Atraktīvās pēdas”. Lai skolēniem tiktu nodrošinātas vietas skolā, kur var pabūt kopā ar draugiem patīkamā, skaistā vidē, tika izveidotas 2 atpūtas vietas - „Miera osta” un „Ceļinieka piezīmes”. Vairākas nodarbības vadīja pašpārvaldes dalībnieki, kas uzlaboja skolēnu savstarpējo attiecību kvalitāti.
Nodarbībās kā vadītāji piedalījās arī brīvprātīgie no blakus esošo novadu bērnu un jauniešu centriem, tas veicinās jauniešu turpmāko sadarbību un kopīgu pasākumu organizēšanu.
Analizējot projektā paveikto, pašpārvaldes dalībnieki atzina, ka, pateicoties šī projekta nodarbībām un aktivitātēm, viņi ieguva jaunas zināšanas - kā strādāt komandā, kā organizēt pasākumus, kā sadarboties ar citu skolu jauniešiem.
Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2021.-2023. gadam ietvaros.
Sandra Rakova,
Priežmalas pamatskolas direktore
Lijas Egles foto