Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 21.04.2022
12. aprīlī Latgales reģiona debašu centrs pulcināja 6.-9.kl. skolēnus uz debatēm par to, vai pārbaudes darbi ir/nav jāatceļ skolā. Tikšanās klātienē raisīja ilgas diskusijas, kurās piedalījās skolēni no Daugavpils Valsts ģimnāzijas, Daugavpils 12. vidusskolas, Daugavpils Tehnoloģiju vidusskolas - liceja, Daugavpils Saskaņas pamatskolas, Rudzātu vidusskolas un Krāslavas Varavīksnes vidusskolas. Debates notika latviešu un angļu valodā.
Mūsu skolu pārstāvēja divas 9.a klases komandas: A. Vanaga, K. Svygryte, M. Skripļonoka, A. Krasnikovs, A. Pitkevičs un D. Ponamarčuks. Rezolūcijas tēma „Pārbaudes darbi ir/ nav jāatceļ skolā” lika mums aizdomāties par to, vai atzīme vienmēr atspoguļo mūsu reālās zināšanas. Mēs noskatījāmies vairākus „Skola 2030” videosižetus par vērtēšanu, iepazināmies ar Somijas izglītības sistēmas ieguvumiem un pozitīvo pieredzi mācību darba vērtēšanā.
Apstiprinošās lietas argumenti bija saistīti ar to, ka pārbaudes darbi ir galvenais stresa iemesls skolā, ka pārbaudes darbi un par tiem iegūtās atzīmes veicina ārējo motivāciju, bet skolas uzdevums ir veicināt skolēna iekšējo motivāciju. Trešajam argumentam izmantojām Somijas pieredzi, kura rāda, ka augstu izglītības līmeni var sasniegt arī bez pārbaudes darbu veikšanas.
Noliedzošās lietas pamatā bija divi argumenti: pārbaudes darba atzīmes rāda, ko skolēns iemācījies temata, semestra, mācību gada noslēgumā, un tas, ka vērtējums palīdz viņam saskatīt savu izaugsmi un attīstības iespējas.
Mēs pateicamies oponentiem par debatēm un jūtamies gandarīti par iegūto 2. un 3. vietu. Gatavošanās šim turnīram lika mums aizdomāties par savu attieksmi pret zināšanu apguvi un labāk izprast tās pārmaiņas, kuras pašlaik notiek Latvijas skolās.
M. Skripļonoka, 9.a klases skolniece
V. Purpišas foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 |
29 |
30 | 31 |