Jura Rogas foto
Pievienots: 15.09.2023
Krāslavas novada pašvaldības izsludinātajā projektu konkursā „Iedzīvotāji veido savu vidi 2023” tika atbalstīts projekts „PII „Pīlādzītis” 11. grupas laukuma un nojumes labiekārtošana daudzfunkcionālai pielietošanai”. Projektu finansēja Krāslavas novada pašvaldība, un 10% līdzfinansējumu nodrošināja projektu pieteicēji, kas ir bērnudārza pedagogi un dažādu profesiju spektra pirmsskolēnu vecāki.
Īstenojot projektu, visi darbojās enerģiski, aktīvi, kooperēti, draudzīgi, saliedēti un atbildīgi.
Tā kā projekta pieteicēji pārstāv dažādu profesiju spektru, dalībnieku pieredze, radošās idejas, entuziasms un dažāds skatījums, viss kopumā noderēja un ietekmēja projekta īstenošanu (t.i. brīvprātīgais darbs, personīgo iekārtu ekspluatācija, materiālais ziedojums un līdzfinansējums).
Uzsākot projektu, nereģistrētā iedzīvotāju grupa veidoja detalizētu darbības plānu, taču darba gaitā projekta dalībniekiem radās idejas, priekšlikumi, kurus kopīgiem spēkiem īstenoja.
Projekta laikā tika izdarīts ļoti daudz: atjaunota smilšu kaste, nokrāsoti soliņi un bērnu krēsliņi, uzstādītas šūpoles „Stārķa ligzda”, demontēta vecā automašīna laukuma teritorijā un uzstādīta jauna, izgatavota „uzpildes stacija”.
Projekta ietvaros tika iegādātas divvietīgas dārza šūpoles, basketbola dēlis ar bumbu un divi bērnu pedometra komplekti, kustīgais alfabēts, mūsdienīgas mēbeles - galds ar soliem un ieliktņiem, kurus var izmantot smiltīm vai ūdenim. Nojumē bija nokrāsotas sienas, uzzīmēti personāži pēc latviešu tautas teikas motīviem „Daugavas racēji”, lai akcentētu Krāslavas atrašanās vietu, dabas skaistumu, kas papildināti ar dažādu aktivitāšu dēļiem un rotaļu elementiem pie katra teikas tēla, kas aktualizē Krāslavas tēmu. Pastaigu laukuma nojumē tagad ir izveidotas daudzveidīgas aktivitāšu zonas: valodas centrs ar Lapsu, kur jēgpilni tiks izmantots „Kustīgais alfabēts”, „Darts” ar Kurmi, „Basketbols” ar Zaķi, matemātikas centrs ar Āpsi. Tas viss pozitīvi veicinās bērnu mācīšanās procesu, sekmēs vēlmi izzināt apkārt esošo, ilgtspējīgi kalpos un vienlaikus pielāgos vidi jaunajai mācību pieejai.
Mēs uzskatām, ka sasniegtais rezultāts ir vienreizējs, un, kā jau bija paredzēts, mums veiksmīgi izdevās 11. grupas āra teritoriju izveidot funkcionāli elastīgu, kur attiecīgo teritoriju jau izmantojam mācību procesā, sporta aktivitātēm, brīvā laika pavadīšanai.
Jūtamies gandarīti, ka, sākoties jaunajam mācību gadam, 11. grupas audzēkņiem āra teritorijā ir pieejama motivējoša, zinātkāri un radošuma stimulējoša vide, kas noteikti rosinās un virzīs bērnus uz darbību un apkārtējās vides izzināšanu darbojoties āra vidē.
Ilona Eisaka,
projekta grupas koordinatore
Autores foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 | 13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 |
26 |
27 |
28 | 29 | 30 |