Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 29.04.2022
Patiesi radošs tu vari būt tikai tad, kad esi iepazinis tehnikas, materiālus, esi redzējis gana daudz iespēju. Līdzīgi ir arī Montesori pedagoģijā - jo gatavāka roka, jo redzošākas acis un jūtīgāka uztvere, jo radošāki darbi izdosies. Par to es pārliecinos arvien vairāk, organizējot dažādas nodarbības skolēniem.
„Acs, kas redz, roka, kas klausa, dvēsele, kas jūt, ” tā Dr. M.Montesori ir teikusi par to, kas vajadzīgs, lai bērns varētu zīmēt. Ir daudz veidu un materiālu, kas Montesori pedagoģijā netieši sagatavo bērnu krāsu izjūtas un rokas attīstīšanai. Tā arī es 1.klasē, vadoties pēc Montesori pedagoģijā lasītā, veicu skolēniem praktisku nodarbību. Šajā nodarbībā nolēmām izpētīt ziedu – narcisi. Skolēnu praktiskā darbošanās iederas arī kompetenču pieejā skolā.
Katram pirmais uzdevums - uzzīmēt ziedu, kāds tas izskatās. Skolēni varēja pētīt, taustīt, apskatīt ziedu, lai iepazītos ar tā uzbūvi. Pēc tam skolēni ziedu sadalīja sastāvdaļās un pielīmēja katru zieda daļiņu uz pamatnes. Viņi pierakstīja arī auga daļu nosaukumus. Noslēgumā skolēni pastāstīja par savu veikto darbiņu, pilnveidojot darba prezentēšanas prasmes. Strādājot grupās, skolēni mācījās sadarboties, sadalīt pienākumus, lai sasniegtu nodarbībai izvirzīto mērķi – padziļināti izpētīt zieda uzbūvi.
Skolēni veica darbu ar interesi un radoši!
Pasākums noritēja Eiropas Sociālā fonda projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001) ietvaros.
Inta Beikule,
Krāslavas ģimnāzijas 1.b klases audzinātāja
Autores foto
Jūnijs - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | 02 | |||||
03 |
04 |
05 |
06 |
07 |
08 | 09 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 | 16 |
17 |
18 |
19 | 20 |
21 |
22 | 23 |
24 | 25 |
26 |
27 |
28 |
29 | 30 |