Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 18.10.2024
Oktobra sākumā Krāslavas ģimnāziju apmeklēja ERASMUS projekta komanda – Austrijas Republikas Bundesoberstufenrealgymnasium Güssing direktors, sporta un ģeogrāfijas skolotājs Antoni Robert un Anna Sofija Stranzla – angļu valodas un vēstures skolotāja. Projekta tēma – „Going green in rural areas: Challenges and Possibilities” („Zaļā rīcība lauku apvidos: izaicinājumi un iespējas”).
ERASMUS projekta mērķi:
1. Profesionalitāte. Darba ēnošana ļauj apgūt jaunas metodes un pieejas un gūt iedvesmu, lai paaugstinātu savu profesionalitāti.
2. Tīklošanās. Darba ēnošana piedāvā iespēju veidot jaunus kontaktus un apmainīties ar idejām ar citiem skolotājiem, kuriem ir tādi paši priekšmeti, intereses un izaicinājumi.
3. Perspektīvas maiņa. Citu skolotāju stundu vērošana var sniegt jaunu skatījumu uz ikdienas mācīšanu un izaicinājumiem, kurus mācību process parasti rada skolotājiem, skolēniem.
4. Problēmu risināšanas stratēģijas. Darba ēnošana var palīdzēt noteikt problēmas, ar kurām skolotājs saskaras savās stundās un palīdzēt rast risinājumus, novērojot vai pārrunājot, kā citi skolotāji pārvar līdzīgas problēmas.
5. Tālākizglītība. Darba ēnošana nodrošina zināšanu un pieredzes apmaiņu.
Pirmajā projekta dienā notika tikšanās ar Krāslavas ģimnāzijas administrāciju. Turpinājumā ģeogrāfijas skolotāja Silva Skride un angļu valodas skolotāja Lāsma Dzirkale kopā ar 9. b klasi prezentēja skolas ilggadējo dalību dabas aizsardzības projektā „Mamma daba”. Patīkami bija vērot skolēnu spīdošo angļu valodas prasmi! Sporta stundā pie skolotāja Dmitrija Duškins 11. klases jaunieši vadīja kustību rotaļas un pašu sagatavoto uzdevumu, kas saistīts ar atkritumu šķirošanu. Pēcpusdienā austriešu kolēģi ar ģimnāzijas pedagogiem dalījās sava darba pieredzē. Runājot ar kolēģiem no citas izglītības sistēmas, skolotāji var kritiski izvērtēt savu praksi un perspektīvu un atklāt jaunas pieejas. Šis pieredzes process var radīt apzinātāku un efektīvāku stundu plānošanu. Viedokļu apmaiņai ar citiem skolotājiem var būt motivējoša un iedvesmojoša ietekme. Saskaroties ar jaunām idejām un atšķirīgām pieejām, skolotāji var iegūt jaunu iedvesmu sava mācību procesa pilnveidošanai.
Nākamajā dienā Austrijas kolēģi apmeklēja vēstures stundu 9. a klasē pie skolotājas Dzintras Ratenieces par tēmu „Saeima un zaļā likumdošana”. Angļu valodas stundā pie skolotājas Anitas Matejas 12. klase pētīja Latvijas likumdošanu, kas saistīta ar „Zaļo kursu", bet turpinājumā jaunieši diskutēja ar Austrijas pedagogiem par likumu īpatnībām abās valstīs. Sporta stunda 9.c klasē skolotājas Natālijas Raudives vadībā notika parkā par tēmu „Orientēšanās dabā”.
Austrijas skolotāji darba ēnošanas laikā novēroja savu kolēģu mācību metodes un stratēģijas. Tas ļauj viņiem uzzināt par jaunām pieejām un redzēt, kā tās darbojas praksē. Viņi var novēro, kā skolotāji strukturē stundas, kādus materiālus viņi izmanto un kā viņi mijiedarbojas ar skolēniem.
Skaidrīte Gasperoviča un Ilona Stepiņa,
Krāslavas ģimnāzijas ERASMUS projekta koordinatori
Autoru foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 | 24 |
25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 |