Jura Rogas foto
Pievienots: 16.02.2023
Vai nav brīnišķīga iespēja apvienot ekskursiju, darbu un mācības? Protams, ka ir! Un šo iespēju Krāslavas ģimnāzijā izmanto jau sen, daudz un bieži. Tā arī šoreiz, tas ir, 8. februārī, visas trīs mūsu skolas 9. klases ar savām klašu audzinātajām – Ligitu Pelniku, Ingu Makņu un Ilgu Stikuti – devās iepazīt deportāciju laiku caur konkrētu ģimeņu stāstiem Okupācijas muzejā un pilnveidot zināšanas vēsturē caur desmit priekšmetiem Modes muzejā. Lai skolēni mācītos jautāt, atbildēt un stāstīt par redzēto, dzirdēto, piedzīvoto, par ekskursijas maršrutu, apskates objektiem un veidot savu stāstu, abos muzejos izmantojām iespēju piedalīties nodarbībās. Lūk, skolēnu domas:
Rihards, 9.a: „Apmeklējot Okupācijas muzeju, es uzzināju daudz ko jaunu, piemēram, par izsūtītām ģimenēm, kā dzīvoja cilvēki svešumā. Modes muzejā es redzēju, kādi apģērbi bija veidoti pirms vairāk nekā simts gadiem Latvijā. Ekskursija man patika, jo pavadīju laiku ar draugiem un uzzināju daudz ko jaunu. Paldies par šo iespēju!”
Laura, 9.a: „Šī ekskursija bija lieliska iespēja labāk iepazīties ar modi un tās vēsturi, kā arī uzzināt kaut ko vairāk par Latvijas panākumiem šajā industrijā. Bet vēl labāk man patika apmeklēt Okupācijas muzeju. Muzeja darbinieku organizētā nodarbība bija lieliska!”
Daniels, 9.b: „Okupācijas muzejs pārspēja manas cerības. Vienmēr domāju, ka vēstures muzejā ir garlaicīgi un pēc 10 minūtēm vairs nebūs ko redzēt. Tomēr man par pārsteigumu tas bija daudz, daudz interesantāk un vairāk, nekā biju gaidījis.”
Markuss, 9.b: „Visvairāk man patika Okupācijas muzejā grupu darbs, kur vajadzēja piedalīties grupās un pētīt katrai grupai savu ģimeni. Es ar savu grupu pētīju Jakoviču ģimeni un uzzināju, ka visu ģimeni izveda no Latvijas. Pats briesmīgākais, ka tēvu atdalīja no ģimenes un viņš pat nezināja, uz kurieni aizveda pārējo ģimeni. Man arī ļoti patika gids, kurš mums vadīja nodarbību.”
Diana, 9.b: „Okupācijas muzejs ir ļoti mūsdienīgs. Dizains ir interesants un krāšņs. Mums pastāstīja par deportēšanu, kā un kur viss notika. Atmosfēra ir ļoti aizraujoša. Bija daudz foto un audio no cilvēku pieredzes, vagons, gaismas efekti, ilustrācijas, tērpi. Stāstīja visu konkrēti un skaidri. Paldies!”
Evija, 9.b: „Ļoti patika kā stāstīja. Kad stāsta skolā, īpaši tas neuzrunā, bet kad stāstīja muzejā, bija interesanti par to visu klausīties un iejusties cilvēku ādā, kuri to piedzīvoja. Nevarēju beigt klausīties, gribēju vēl vairāk iedziļināties tēmā.”
Viktorija, 9.b: „Šis muzejs man ļoti patika, pirmkārt tāpēc, ka es uzzināju interesantu informāciju par izsūtīšanu, otrkārt, bija interesanta informācija par cilvēkiem, kuri pārdzīvoja grūtos laikus. Visinteresantāk bija aizpildīt darba lapu un meklēt informāciju par izvesto ģimeni. Protams, gribētu aizbraukt vēl un apskatīt visu muzeju.”
Māris, 9.c: „Okupācijas muzejā man viss ļoti patika, īpaši tas, ka vēsture bija pastāstīta caur cilvēku stāstiem.”
Viktorija, 9.c: „Man liekas, ka Okupācijas muzejs ir ļoti interesanta vieta, uz kurieni vajag aizbraukt ar visu ģimeni. Tur bija dažādas instalācijas. Visvairāk man atmiņā palika stāsts par Gulagu, bēgļiem un lācīti Miku. Arī stāsts par vēstulēm, ko cilvēki meta ārā no vagoniem ar cerību, ka kāds tās izlasīs un palīdzēs.”
Elizabete, 9.c: „Man patika Modes muzejā, jo likās, ka ceļoju laikā ar kādu laika mašīnu. Kleitas, ko varēja aplūkot, bija ļoti skaistas un dārgas, izšūtas zelta diegiem un dārgakmeņiem.”
Santa, 9.c: „Palika atmiņā Okupācijas muzejs, jo tur klausījāmies audiostāstus, kas ļāva sadzirdēt aculiecinieku atmiņas par agrākajiem laikiem. Bija interesanti klausīties vairāku ģimeņu stāstus, kas likās tik dažādi, bet tajos vienmēr bija kaut kas līdzīgs.”
Prieks par saviem skolēniem, kas ar lielu interesi un azartu piedalījās nodarbībās, un lepnums, jo nodarbību vadītāji izteica komplimentus par mūsu skolēniem – ieinteresētiem, taktiskiem, pieklājīgiem un motivētiem.
Apkopoja Ilga Stikute,
Krāslavas ģimnāzijas 9.a klases audzinātāja
Justīnes Nartišas foto
Decembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | ||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |