15.03.2023
Kā sokas kompetenču pieejas apguvē dabaszinību stundā Krāslavas Varavīksnes vidusskolas 4.a klasē? Mans galvenais mērķis mācību darbā - rosināt skolēnus domāt un rast atbildes uz jautājumiem. Lai to īstenotu, man jārada mācību vide, kurā bērns ir aktīvs mācību procesa dalībnieks, nevis pasīvs klausītājs. Piemēram, dabaszinību stundā. Tēma: „Gaisma”. Stundas sasniedzamais rezultāts: saprast, kā un kāpēc rodas ēna. Lai to sasniegtu, es nelasu lekciju skolēniem. Es uzdodu jautājumus. Skolēniem ir „Chromebook” datori. Viņi paši var rast atbildes dažādos informācijas avotos. Skolēni mācās apkopot iegūto informāciju un secināt, kā arī pilnveido digitālās prasmes. Organizējot darbu pāros, mēs veicinām arī sadarbību. Praktiski pētījumi un eksperimenti ir svarīga dabaszinātņu stundas sastāvdaļa....