Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 06.02.2020
Pateicoties programmas „Latvijas skolas soma” saturiskajām jomām, Robežnieku pamatskolas skolēniem bija iespēja izprast Latvijas vēsturi, izzināt Latvijas vērtības, dzīves vidi, cilvēku attiecības, tādējādi spēcinot piederības izjūtu un valstisko identitāti. Krāslavas KN demonstrēja filmas „Piļsāta pi upis” un „Dvēseļu putenis”.
Gatavojoties pasākumiem vēstures stundā, skolēni iepazinās ar Latvijas vēstures norisēm 20.gs., 30.-40. gados, 1914.-1921. gadu laikā, Pirmā pasaules kara laikā. Klases stundā iepazinās ar uzvedības noteikumiem transportā un sabiedriskās vietās, kā arī apmeklējot kinoseansu.
8. un 9. klases skolēni ar interesi noskatījās divas stundas garo spēlfilmu „Piļsāta pi upis”, kuras uzņemšana daļēji notika Krāslavā, un filmēšanā piedalījās arī Krāslavas novada iedzīvotāji. Filmā varēja vērot apģērbu, dzīves vidi, attiecības un sekot, kā daudzi un dažādi vēsturiski notikumi salīdzinoši īsā laika posmā seko cits citam un maina Latvijas sadzīvisko, kultūras, nacionālo un politisko vidi, mainot cilvēku dzīvi, savstarpējās attiecības.
Dažiem 7.-9. klases skolēniem bija iespēja noskatīties vēsturisko kara drāmu „Dvēseļu putenis”, kurā attēlots smagais latviešu tautas laiks, lieliski attēlotas cilvēku attiecības grūtos mirkļos.
Filma palīdz vieglāk izprast Latvijas vēstures sarežģītākos notikumus, to ietekmi uz iedzīvotājiem. Skolēni ar sajūsmu dalījās iespaidos, apsprieda redzēto un gatavi apmeklēt citas, ar vēstures tematiku saistītas filmas.
4. februārī visiem Robežnieku pamatskolas skolēniem bija iespēja piedalīties divās zinātniskā teātra nodarbībās programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros. Pasākuma organizatori piedāvāja mums jaunu programmu „Zinātnes un mākslas krustpunkti” (par specefektiem teātrī un kino).
Skolēni iepazinās ar dažādiem paņēmieniem, kurus izmantoja kino mākslā specefektu radīšanai filmā „Dvēseļu putenis”, piemēram, asins radīšana, sniega miglas, dūmu efekti, brūču, rētu veidošana, dažādi cīņu elementi.
Pateicamies programmai „Latvijas skolas soma”, kura deva iespēju mums labāk izzināt Latvijas vēstures notikumus un deva papildu zināšanas gan vēsturē, gan ķīmijā, fizikā un mākslas jomā.
Lilija Paceviča
Rutas Gutovskas fotomateriāli
Maija Šemele, programmas „Latvijas Skolas soma” skolas koordinatore
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |