Jura Rogas foto
Pievienots: 16.02.2024
6. februārī Krāslavas Varavīksnes skolas 4.a, 4.b., 5.a, 5.b un 7.a klases skolēni devās uz skaistu Vidzemes pilsētu Cēsīm. Taču šoreiz mūsu brauciena mērķis bija nevis baudīt brīnišķīgas šīs pilsētas ievērojamās vietas, bet apmeklēt Kosmosa izziņas centru.
Cēsu novada pašvaldības īstenotā Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas finanšu instrumenta 2014. – 2021. gada perioda programmas „Pētniecība un izglītība” aktivitātes „Inovācijas centri” projektu Nr. NFI/IC/VIAA/2020/3 „Inovācijas centra izveidošana Cēsīs” projekta ietvaros mums bija iespēja darboties un sadarboties kosmosa izziņas centrā.
Kosmosa izziņas centra galvenais uzdevums ir veicināt bērniem interesi par dabaszinātņu, inženierzinātņu, tehnoloģiju un matemātikas jomu, skaidrot šo jomu aktualitāti un piedāvāt to apskatīt caur kosmosa prizmu.
Kosmosa izziņas centra uzdevumu mēs izlasījām mājas lapā un skolēni bija gatavi piedalīties ekskursijā, izglītojošās nodarbībās, kosmosa misijās.
Kosmosa izziņas centra vestibilā mūs laipni sagaidīja programmas pasniedzējs Rūdolfs Roķis, kurš pastāstīja par šīs dienas mērķiem un uzdevumiem, kas būtu jāzina dienas beigās.
Skolēniem bija jāmeklē atbildes par cilvēces nozīmīgākajiem atklājumiem dažādos laika periodos, kas veicinājuši mūsu attīstību un jāiepazīstas ar procedūrām un prasmēm, kas nepieciešamas astronautiem un cilvēkiem, kas plāno pārcelties uz citām planētām.
Nodarbības ir plānotas atbilstoši mūsdienu prasībām, sākumā skolēniem skaidri tika izklāstīti nodarbību mērķi un uzdevumi, arī bija zināmi sasniedzamie rezultāti. Mēs varējām smelties dažādas idejas arī savām stundām.
„Mūs vispirms pārsteidza mūsdienīga un neparasta ēka. Arī ģērbtuvē nebija tāda kā visur. Mums pirms došanās izpētes un atklājumu ceļojumā bijā jāsaliek virsdrēbes tā it kā mēs gatavojamies patiešām doties uz kosmosu,” atceras Jaroslavs Trafimovs.
„Skolēni uz īpaši veidotās grīdas izstrādāja elektrību,” raksta savās atsauksmēs Anastasija Petuhova no 4. b klases.
STEM darbnīcas veidotas, izmantojot starpdisciplināru mācību pieeju. Šeit skolēniem tika dota iespēja risināt dažādas ar kosmosa tematiku un industriju saistītas problēmsituācijas.
„Mums, darbojoties pāros, bija jāizpilda norādījumi, kurus lasīja pie datora esošais brauciena biedrs. Arī varēja jebkurā brīdi saņemt atbalstu no radošo darbnīcu vadītājiem,” atzina Iveta Kormiļceva, Daniela Survilo un Arīna Nemeņonoka no 5.a klases.
„Bija lietderīgi piedalīties viktorīnās un atbildēt uz dažādiem aizraujošiem ar kosmosa industriju saistītiem jautājumiem, uzzināt pareizās atbildes un novērtēt savu pieredzi,” domā Daniels Škutāns, Artjoms Pinčuks, Ilāna Ļitvinska un Damirs Kadenecs no 4. b klases.
Veiksmīgas bija pašu veidotas animācijas filmas par saules sistēmas planētām. „Mēs mācījāmies veidot animācijas filmas, varējām uzzināt interesantus faktus par planētām, ielikt materiālu savos radošajos darbos un papildināt savas zināšanas,” secina Darja Stigeviča, Nelli Puzanova no 5.a klases, Timurs Savčenko, Arīna Drobiševska no 4.b klases un Jānis Zujevs no 4.a klases.
„Ļoti aizraujošas, pilnas iespaidu un jauno zināšanu dienas beigās mēs izvērtējām savu darbību kosmosa izziņas centrā, nopirkām suvenīrus un braucām mājās,” stāsta Jana Solovjova no 5.a klases, Damirs Kadenecs no 4.b klases.
Skolēni iedzīvojās kosmosa gaisotnē un saņēma apliecības par interešu izglītības programmas „Dzīvošana kosmosā” apgūšanu.
Informāciju apkopoja skolotājas Jevģēnija Sergejenko un Ludmila Buhalova
Jevģēnijas Sergejenko foto
Septembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
||||||
02 |
03 |
04 |
05 |
06 |
07 | 08 |
09 |
10 |
11 | 12 |
13 |
14 | 15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 | 22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 | 29 |
30 |