Фото Анатола Каушкалиса
Добавлен: 21.11.2024
Ezernieku pamatskolā 8. novembrī valdīja liela rosība. Mārtiņdienas gaidās skolā norisinājās starpdisciplinārā diena „Mārtiņdienas jampadracis”.
Rīta pusē skolas aktu zālē darbojās Mārtiņdienas tirdziņš, kurā skolēni tirgoja pašu vai kopā ar vecākiem gatavotus labumus. Gan mazie, gan lielie tirgotāji un pircēji dūšīgi andelējās un kaulējās. Skaļi ūjinot, sitot bungas, tirgū ieradās ķekatas (budēļi). Ķekatnieki iepazīstināja ar Mārtiņdienas ticējumiem, ar žagariem nopēra gan lielos, gan mazos, dodot svētību.
Kad našķi bija pārdoti un gardu muti apēsti, skolēni piedalījās aktivitātēs „Gudrais Mārtiņbērns”.
1.-4. klašu skolēniem bija iespēja pārbaudīt sevi daudzveidīgās nodarbībās. IT stacijā skolēni aktīvi piedalījās Kahoot viktorīnā. Radošajā stacijā jaunie talanti izgatavoja gaiļu grāmatzīmes aplikāciju tehnikā. Folkloras stacijā bērni minēja Mārtiņdienas mīklas, runāja par maskošanos un Mārtiņdienas tradīcijām. Mārtiņdienas matemātikas stacijā skolēni risināja uzdevumus saistītus ar Mārtiņdienu. Risinot skaitliskos piemērus, bērni atšifrēja Mārtiņdienas ticējumus un tautas dziesmas.
5.-8. klašu skolēni darbojās Kustību stacijā, Folkloras stacijā, Matemātikas stacijā, Valodu stacijā un Dabaszinību stacijā.
Kustību stacijas dalībnieki gāja Mārtiņdienas rotaļās un izkopa savu dejotprasmi, ritma izjūtu un sadarbību pārī.
Folkloras stacijā tika nostiprinātas zināšanas par Mārtiņdienas simboliem, minētas krustvārdu mīklas, meklēta un ierakstīta trūkstošā informācija tekstā.
Matemātikas stacijā 5. klases skolēni risināja matemātisko krustvārdu mīklu par apgūto mācību vielu. Mīklas atrisinājumā bija paslēpts populārākais Mārtiņdienas ēdiens – gaiļa cepetis. Spēlējot bumbu, skolēni atkārtoja reizrēķinu. 6.-9. klašu skolēni risināja atjautīgos uzdevumus, grupās atbildēja uz jautājumiem. Tika noskaidrota labākā skolēnu grupa starp 6.-9. klasēm. 8. klases grupa saņēma visvairāk punktu.
Valodu stacijā latviešu valodas sekcijā skolēni, izmantojot tautas dziesmas, ticējumus par Mārtiņiem, analizēja saliktu teikumu, veidoja uzrunu, tiešo runu, pētīja vārda sastāvu. Angļu valodas sekcijā attīstīja savu vārdu krājumu, veidoja loto kartiņas par augļiem un dārzeņiem, kuras izmantos turpmākajās stundās.
Dabaszinību stacijā jaunie dabas pētnieki pārbaudīja savu erudīciju un prasmi atbildēt uz āķīgiem jautājumiem, spēlējot dabas domino, kā arī minēja krustvārdu mīklu par Latvijas dzīvniekiem.
Noslēgumā notika Mārtiņdienas ieskandināšana ar jautrām rotaļām, izdarībām, dejošanu, mīklu minēšanu, stafetēm, gaiļu cīņām un gaiļu spalvu meklēšanu.
Lidija Kudrjavceva,
skolotāja
Lindas Vaišļas foto