Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 05.07.2017
2017. gada 1. jūnijā savu darbu uzsācis Krāslavas Varavīksnes vidusskolas vasaras lauciņš. Atpūtas un izziņas aktivitātes bija aizraujošas, radošas un ļoti daudzveidīgas. Pieredzējuši sākumskolas pedagogi un 11. klases audzēkņi, kuri paši vēl nesen nāca uz šo dienas nometni kā dalībnieki, organizēja bērnu brīvo laiku.
Katra diena sākās ar kopīgu rīta vingrošanu, labos laika apstākļos – ārā, sliktos laika apstākļos – vēdināmā telpā. Galvenais šīs aktivitātes uzdevums - radīt pozitīvu emocionālo gaisotni un nodrošināt labu fizisko formu visai dienai.
Bērni piedalījās radošajās nodarbībās, svaigā gaisā spēlēja kopā ar saviem vecākajiem draugiem – 11. klases skolēniem, kas katru dienu izdomāja bērniem jaunus stāstus, interesantas rotaļas, jautras viktorīnas un konkursus.
11 dienu garumā bērni varēja parādīt savas radošās spējas, veidojot rokdarbus no plastilīna, aplikācijas, zīmējot par dažādām tēmām. Viņi aktīvi strādāja radošajās darbnīcās.
Par to, cik cieši cilvēka dzīve ir saistīta ar meža dzīvi, stāstīja dabaszinību skolotāja I. Kurilova. Viņa sniedza atbildes uz dažādiem mazo kāpēcīšu jautājumiem: Kuram ir labāk – lielam vai mazam? Kāpēc ir vajadzīgi odi? Vai ir iespējams dzīvot verdošā ūdenī? Vai delfīni redz sapņus? Kas aug ātrāk par visiem? Kāpēc augi ir zaļā krāsā? Tie, kas apmeklēja skolotājas Irinas nodarbības, noteikti nekad nelauzīs koka zarus, kājām nemīdīs vabolītes un neatstās atkritumus mežā.
Iepazīt apkārtējo pasauli bērniem palīdzēja fizikas skolotājs P. Boločko. Šajās nodarbībās dienas nometnes dalībnieki mācījās noteikt attālumu bez mērinstrumentiem, uzzināja, kāpēc ziepju burbuļi ir apaļi un kā veidojas atbalss, veidoja elektriskās ķēdes. Šīs nodarbības deva iespēju bērniem justies kā īstiem pētniekiem, izgudrotājiem un eksperimentētājiem!
Spēļu un eksperimentu formā bērni kopā ar ģeogrāfijas skolotāju I.Solimu pētīja visnoslēpumainākās dabas parādības. Dienas nometnes dalībnieki izgatavoja Visuma modeli, no plastilīna izveidoja Zemi, uzzināja, kā darbojas vulkāns. Nodarbības veicināja interesi izzināt apkārtējo pasauli un deva iespēju kļūt par vides pētniekiem.
Mūzikas un deju skolotājas N. Tadello un N.Adamoviča atklāja bērnu slēptos talantus un prasmes, nodrošināja unikālu iespēju izpausties caur dejas un mūzikas mākslu.
Skolas medmāsa O. Karpova organizēja veselības aktivitātes - „Saules apdegumi”, „Pirmā palīdzība kukaiņu kodumu gadījumā”, „Zaļā aptieka”.
Sporta skolotājas V. Bartkevičas vadībā bērniem bija iespēja atpūsties un nostiprināt savu veselību. Sacensības „Jautrie starti” ir tradicionālas mūsu vasaras lauciņā.
Pirms došanās mājās bērni katru dienu dalījās ar saviem iespaidiem, tika apkopoti rezultāti: kas paveikts dienas laikā, kurš ir visspilgtākais iespaids, ar kādu noskaņu iet mājās.
Lielākā daļa vecāko klašu skolēnu teikuši, ka šis projekts palīdzējis viņiem pārbaudīt sevi, uz ko viņi ir spējīgi, vai prot izdarīt tā, lai bērni viņus klausītos, lai viņiem būtu interesanti.
Pēdējā vasaras lauciņa diena noslēdzās ar koncertu, ko sagatavoja paši bērni. Klātesošie ciemiņi un vecāki ar īpašu siltumu un sajūsmu sagaidīja visus jauno mākslinieku priekšnesumus.
Noslēgumā bērni piedalījās konkursā par labāko sacerējumu un zīmējumu, kurā atspoguļoti iegūtie iespaidi. Izvērtējot rezultātus, dalībnieki uzsvēra, ka katra diena vasaras lauciņā bija emociju, pasākumu, laba garastāvokļa un veselīgu aktivitāšu pilna.
Īpašu pateicību par šī projekta atbalstu gribas izteikt Krāslavas novada domei, jauniešu koordinatorei J.Bubinai, skolas direktorei L. Senčenkovai, direktores vietniecei J. Bojarčukai, sākumskolas pedagogu kolektīvam un 11. klases audzēkņiem skolotājas I.Kurilovas vadībā.
Esam pārliecināti, ka dalība vasaras lauciņā mūsu skolas audzēkņiem ir kļuvusi par spilgtu, lietderīgu un jautru notikumu.
Daina Strupiša, sākumskolas skolotāja
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |