Jura Rogas foto
Pievienots: 07.10.2019
Krāslavas novada dome nolēma, ka pašvaldības aģentūra „Krāslavas slimokase” ar 2019. gada 31. decembri pārtrauc jaunu avansa maksājumu administrēšanu par valsts veselības aprūpes pakalpojumu minimumā ietilpstošas ārstnieciskās palīdzības pacienta iemaksas daļu (pacienta līdzmaksājumu). Atbilstoši grozījumi Krāslavas novada pašvaldības aģentūras „Krāslavas slimokase” nolikumā tiks veikti līdz 2019. gada 31. decembrim.
Tādejādi tautas valodā sauktās „rozā grāmatiņas” lietotājiem jārēķinās ar izmaiņām, taču pašvaldība darīs visu iespējamo, lai saglabātu nepārtrauktības principu un novada iedzīvotāji arī turpmāk saņemtu līdzīgu pakalpojumu par viņiem pieejamu cenu. Plašāk lasiet intervijā ar pašvaldības aģentūras „Krāslavas slimokase” direktori Valentīnu Leikumu.
- Kāpēc pašvaldības aģentūra „Krāslavas slimokase” pārtrauc tā sauktās „rozā grāmatiņas” izplatīšanu?
- Lēmums tika pieņemts, jo pašvaldības un tās iestāžu darbību pārraugošās un kontrolējošās institūcijas p/a „Krāslavas slimokase” sniegtajā pakalpojumā saskatīja apdrošināšanas pazīmes. Šo institūciju vērtējumā pakalpojumam, ko sniedz pašvaldības aģentūra, ir jāpiemēro apdrošināšanas pakalpojumus regulējošie normatīvie akti.
- Kas mainās tiem iedzīvotājiem, kuri jau ir noformējuši „rozā grāmatiņas” līdz šī gada beigām?
- Viņiem šogad nekas nemainās, jo deputāti lēma, ka pašvaldības aģentūrai „Krāslavas slimokase” ne vēlāk kā līdz 2020. gada 29. februārim jāpabeidz norēķinus par iepriekšējā periodā saņemtajiem avansa maksājumiem par valsts veselības aprūpes pakalpojumu minimumā ietilpstošas ārstnieciskās palīdzības pacienta iemaksas daļu (pacienta līdzmaksājumu). Proti, iedzīvotāji varēs atgūt savu naudu par 2019. gadā saņemtajiem medicīniskajiem pakalpojumiem līdz pat februāra beigām, protams, tikai par tiem pakalpojumiem, kas iekļauti pašvaldība aģentūra „Krāslavas slimokase” pakalpojumu grozā un tādā apjomā ir paredzēts mūsu noteikumos. Mēs pabeigsim visas nepieciešamās darbības atbilstoši uzņemtajām saistībām arī attiecībā uz ārstniecības iestādēm.
- Kā plānots nodrošināt pakalpojuma nepārtrauktību?
- Krāslavas novada pašvaldības aģentūra „Krāslavas slimokase” atbilstoši Publisko iepirkumu likuma prasībām organizēs iepirkumu pakalpojuma saņemšanai no 2020. gada 1. janvāra par valsts veselības aprūpes pakalpojumu minimumā ietilpstošas ārstnieciskās palīdzības pacienta līdzmaksājuma apdrošināšanu novada iedzīvotājiem. Turpmākais pašvaldības aģentūras uzdevums būs veselības pieejamības nodrošināšana iedzīvotājiem un izvēlētā izpildītāja pakalpojuma sniegšanas kvalitātes kontroles uzraudzība.
- Kas turpmāk sniegs šo pakalpojumu, ko sniedza jūsu vadītā aģentūra?
- Iepirkuma uzvarētājs. Plānojam, ka tas būs zināms līdz decembrim, lai iedzīvotājiem būtu laiks pieņemt savu lēmumu, kā rīkoties. Katrā ziņā, iepirkumā plānojam iekļaut vismaz identisku pakalpojumu grozu tam, kāds ir šobrīd.
- Paldies par atbildēm!
Juris Roga