sestdiena, 14. decembris, 2024Vārda diena: Auseklis, Gaisma
crest1 crest2

Ar e-veselības risinājumu piedāvā drošas attālinātas ārstu konsultācijas

Pievienots: 20.03.2020

Latvijā izstrādāts inovatīvs risinājums medicīnas iestādēm, lai nodrošinātu uzticamu iedzīvotāju identificēšanu un operatīvas attālinātas speciālistu konsultācijas un palīdzību.

 No nākamās nedēļas Latvijas iedzīvotājiem tiks ieviesta iespēja attālināti pierakstīties pie ārsta, izmantojot veselības portālu datamed.lv, un saņemt attālinātas ārstu konsultācijas. Sākotnēji būs iespējams pieteikties pie speciālistiem Rīgas 1. slimnīcā un LOR klīnikā. Ārsti attālināti varēs konsultēt pacientus, noformēt nosūtījumus citiem speciālistiem, norīkot laboratoriskiem izmeklējumiem, saņemt rezultātus, izrakstīt darba nespējas lapas, e-receptes.

 Ārkārtas situācijā ārsti ar pacientiem sazinās dažādos tiešsaistes komunikācijas rīkos, tālruņos, e-pastos. Galvenā problēma ir pacienta identifikācija, ko nav iespējams veikt attālināti. Ārstniecības iestādēm inovatīvais risinājums palīdzēs precīzi identificēt pacientu un uzreiz iepazīties ar tā pieejamo medicīnas vēsturi.

 Jaunais pakalpojums būs pieejams ikvienai medicīnas iestādei vai ģimenes ārstam Latvijā, vienojoties par sadarbību ar risinājuma izstrādātājiem – DATAMED un BlueBridge Technologies.

 Lai pieslēgtos DATAMED sistēmai un pierakstītos ārsta konsultācijai, pacientam būs jāizmanto autentifikācijas rīki un jāveic pakalpojuma apmaksa internetbankā vai izmantojot kredītkarti. Attālināto ārsta konsultācijas cenu noteiks katra ārstniecības iestāde individuāli atbilstoši savai cenu politikai, kā arī NVD valsts apmaksāto pakalpojumu cenrādim, ja nepieciešamos pakalpojumus apmaksās valsts.

 6 soļi, kā rīkoties pacientam, lai saņemtu attālinātu ārsta konsultāciju

  • Pacients autorizējas www.datamed.lv portālā ar internetbanku vai e-parakstu.
  • Pacients izvēlas savu ģimenes ārstu vai citu speciālistu.
  • Pacients piesaka attālināto konsultāciju un veic pakalpojuma apmaksu, ja tā ir maksas konsultācija.
  • Ģimenes ārsts vai izvēlētais speciālists saņem informāciju ar pacienta pieteikumu (pacienta dati, tālruņa numurs, cita kontaktinformācija).
  • Ārsts atzvana pacientam pa telefonu vai citā abiem ērtā rīkā, un sniedz konsultāciju.
  • Ārsts, izmantojot SmartMedical sistēmu (pieteikties: http://bit.ly/smartmedical), sagatavo nepieciešamo dokumentāciju (e-recepti, darbnespējas lapu, izrakstu/nosūtījumu utt.), informējot par to pacientu.

    Šie dokumenti tiek saglabāti un turpmāk pieejami līdz ar pārējo pacienta medicīnisko informāciju DATAMED sistēmā, pacienta vai ārsta datorā.

Jauna aptauja

Decembris - 2024
P O T C P S S
  01
02
03
04
05
06
07 08
09
10
11
12
13
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31  

Dienas foto

  • Anatola Kauškaļa foto

2015. Copyright © Krāslavas vēstis. All rights reserved.
webbuilding.lv mājas lapu izstrāde