Jura Rogas foto
Pievienots: 09.01.2020
Mūsu pilsētā Daugavas lokos nereti nākas dzirdēt jautājumu - kur pie jums var paēst? Jo tuvāk nāk atvaļinājumu un ceļojumu sezona, jo biežāk šis jautājums izskan. Lai arī mūsu pilsētā ēdināšanas jomā strādā vairāki uzņēmēji, problēma paēst tomēr pastāv ilgu laiku. Ir cerība, ka situāciju pozitīvi uzlabos jaunatvērtā kafejnīca „Karamele”, kas izveidota pie Krāslavas autoostas kādreizējā ziedu veikalā. Kafejnīcas vadītāja Ingūna Nartiše pastāstīja, ka viņa uzsākusi realizēt savu senu ieceri par mājīgu kafejnīcu ģimenei ar bērniem.
- Ideja atvērt savu kafejnīcu man dzima aptuveni pirms desmit gadiem, kad mans bērns vēl bija mazs, un nebija iespēju kaut kur aiziet paēst un omulīgi pasēdēt kopā ar mazu bērnu. Gadiem ejot, radās iespēja realizēt šo ideju, pateicoties Nodarbinātības Valsts dienesta atbalstam, realizējot projektu „Pasākumi komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai”.
- Kad jūsu kafejnīca vēra vaļā durvis saviem apmeklētājiem?
- Pagājušā gada nogalē – 30. decembrī. Tas nav nejaušs datums, gribējās, lai jaunā kafejnīca ir kā neliela dāvana mūsu pilsētai, sagaidot Jauno 2020. gadu.
Sākotnēji plānojām brokastu kafejnīcu, tālab pirmdien, otrdien, trešdien un ceturtdien strādājam no plkst. 8.00 līdz plkst. 15.00, piektdien - no plkst. 8.00 līdz plkst. 19.00, sestdien - no plkst. 10.00 līdz plkst. 19.00 (visās dienās bez pārtraukuma). Taču jau pašā sākumposmā pēc aktīvām klientu atsauksmēm esmu sapratusi, ka ziemas periodā vēlamais darba laiks ir no 10.00 un ilgāk vakarā. Lai pie mums varētu iegriezties arī pēc darba. Darbalaiks bija testa režīmā, un jau pašlaik kļūst skaidrs, ka ideja par brokastu kafejnīcu ziemas laikā nav pieprasīta. Tāpēc koriģēsim kafejnīcas darbalaiku atbilstoši klientu vēlmēm un mūsu iespējām, jo esam tikai trīs darbinieki un mūsu darbalaiks jāpielāgo likumdošanai. Bet jau tagad ir skaidrs, ka vasarā būs cits darbalaiks, jo ceram attīstīties un pieņemt papildu darbiniekus.
- Uz ko specializējaties?
- Šī būs pankūku un dažādu kārumu (konditoreja) kafejnīca ģimenēm ar bērniem. Uz to netieši norāda izvēlētais nosaukums - „Karamele”. Kafejnīca būs ģimenēm draudzīga - jau ir ierīkots neliels bērnu stūrītis, kur ir dažas bērnu rotaļlietas un bilžu grāmatas. Rotaļlietu un grāmatu klāsts tiks papildināts.
Protams, kafejnīcu var apmeklēt jebkurš – arī pensionāri, jaunieši, draugu kompānijas utt. Saviem darbiniekiem un klientiem nodrošinām bezvadu WiFi internetu bez maksas. Esmu ievērojusi, ka daudziem patīk apsēsties tieši pie loga, caur kuru vērot, kas notiek ārā. Kafejnīcā pie viena galda ir arī dīvāns, kur var omulīgi pasēdēt. Lai telpās radītu iespējami lielāku mājīguma sajūtu, tika piesaistīta dizainere, kura palīdzēja visu ierīkot atbilstoši mūsu iecerēm. Man tas bija ļoti svarīgi – radīt mājīgumu.
- Kāda ir ēdienkarte?
- Pamatu pamats visam ir dažādu veidu pankūkas. Šobrīd jau pieejamas piecu dažādu veidu pankūkas, kurām piedāvājam daudz dažādu pildījumu, tostarp pašu gatavots vai ievākts. Piemēram, tagad kafejnīcā piedāvājam avenes un mellenes, kas ir ievāktas vasarā mežā un sasaldētas. Ir dažādas pašu gatavotas mērces. Faktiski mums te ir īsta mājas virtuve, bet pielāgota atbilstoši ēdināšanas uzņēmumiem izvirzītām prasībām. Klientiem piedāvājam uz vietas gatavotus konditorejas izstrādājumus – kūkas un desertus, mājas saldējumu un pašceptu maizi bez ierauga. Ēdienkarte tiks papildināta, un mainīta, lai klientiem būtu interesanti atnākt vēl un vēl, ikreiz cerot uz kādu jaunumu, uz jaunu garšu. Desertu veidus neatklāšu, visi laipni gaidīti mūsu kafejnīcā!
- Vai ir ēdieni tikai pēc pasūtījuma?
- Mūsu konditorejas izstrādājumus iespējams pasūtīt arī mājas svinībām. Visiem gribas siltu un svaigu maizi, bet tās izgatavošanas process ir laikietilpīgs. Tāpēc maize ir pieejama pēc pasūtījuma, kafejnīcā tā būs pieejama nelielā daudzumā apmeklētājiem. Pārējais viss dabūjams uzreiz, turklāt svaigs. Zupas šobrīd vēl nepiedāvājam, bet drīzumā piedāvājumā būs pašu gatavoti pelmeņi. Ar laiku, domāju, izveidosim kādu komplekso pusdienu piedāvājumu. Šī ir vieta tālākai attīstībai. Mēs pagaidām neko nepiegādājam ārpus kafejnīcas, bet dodam līdzi ņemšanai. Ir iepakojuma kastītes, arī kafiju var paņemt līdzi. Mums ir profesionāls kafijas automāts, līdz ar to klienti var baudīt kvalitatīvu un aromātisku dažādu veidu kafiju.
- Kur meklējat receptes?
- Mūsdienās tā nav liela problēma – ir specializētā literatūra, to papilnam žurnālos un internetā, atlasām mūs interesējošas publiski pieejamas receptes, pielāgojam savai iecerei un klientu gaumei. Galu galā arī pats reizēm radi kaut ko jaunu no izejvielām, kas ir ledusskapī.
- No cik lielas summas jāšķiras, lai paēstu jūsu kafejnīcā?
- Domāju, ka mūsu cenas ir pietiekoši demokrātiskas. Es uzskatu, labāk ir, ja cilvēks atnāk, un paēd, nevis pamielo acis aiziet projām tukšu vēderu, jo ir par dārgu. Tālab cenas cenšos noturēt pieejamas. Alkoholu pagaidām netirgojam, bet plānojam, ka klientiem drīzumā būs iespēja baudīt kafiju ar balzāmu vai iedzert glāzi laba vīna, atzīmējot kādu īpašu notikumu.
- Kādi ir nākotnes plāni?
- Plānojam pilnveidot savu profesionālo līmeni un izveidot ēdienkarti, kas apmierinās gan pilsētas iedzīvotājus, gan arī viesus un tūristus. Jau sākumposmā no klientiem ir radusies interese par svinību rīkošanu. Pieteikt kafejnīcu svinībām var jebkurā laikā pa tālruni 29437482 (Ingūna). Apmeklējiet jauno kafejnīcu, nobaudiet ēdienus un izdariet savus secinājumus. Noteikti uzklausīsim klientu ieteikumus gan par ēdienkarti, gan par darbalaiku, gan būsim pateicīgi par idejām.
- Paldies par interviju! Lai jums labi sokas!
Juris Roga,
autora foto