Anatola Kauškaļa foto
Pievienots: 03.12.2021
Uzņēmējdarbība ir vide, kas cilvēkam neļauj apstāties. Tā liek nepārtraukti attīstīties, pilnveidoties, sekot aktualitātēm pasaulē. Viena no svarīgākajām pozīcijām uzņēmuma vadīšanas procesā ir mārketings. Šī apakšnozare sevī ietver ļoti plašu darbību kopumu.
Krāslavas novada uzņēmēji 26. novembrī tika aicināti uz motivējošām mācībām par mārketingu, biznesa plānošanu, iesaiņošanu un pārdošanu.
Pirmā uzrunāt klātesošos uzņēmējus tika aicināta Marika Rudzīte-Griķe. Viņa ir biznesa un sociālo projektu vadītāja, kā arī zīmola „Handmade Latgola” koncepta radītāja un attīstītāja. Viņa prot iedvesmot, iedrošināt un sniegt īsto padomu. Šo mācību laikā Marika runāja par veidiem, kā produktu vai pakalpojumu padarīt īpašu.
Ar savu personīgo pieredzi uzņēmuma izveidē, attīstībā un produktu pārdošanā dalījās Krāslavas novada zemnieku saimniecības „Kurmīši” īpašnieks Ivars Geiba. Saimniecība attīstās, papildinot piedāvājuma klāstu, uzlabojot preču iepakojumu, strādājot pie saimniecības atpazīstamības. Z/S „Kurmīši” ir izveidojuši internetveikalu, kas šobrīd, kad pasaulē ir sarežģīts un nestabils laiks, ļauj turpināt strādāt un realizēt savu saražoto preci.
Grigorijs Eniņš, Tematiskā ciema „Turku pirts ciems” pārstāvis, prezentēja savas ieceres attīstību un kompleksa produkta izveidi, akcentējot sadarbības svarīgo lomu ideju realizācijā. Grigorijs dalījās arī savā pieredzē par šāda produkta mārketingu un noslēpumiem, kā savu piedāvājumu padarīt īpašu un neatkārtojamu, piemēram, pārsteidzot cilvēkus ar ozolzīļu zapti. Viņš iedrošināja nebaidīties no idejām, kas sākotnēji liekas nereālas, jo nereti tieši šīs idejas rezultātā kļūst par uzņēmuma atpazīstamības zīmi.
Citu uzņēmumu veiksmes stāsti dod motivāciju aktīvi strādāt arī citiem cilvēkiem. Savu stāstu par nokļūšanu uzņēmēju vidē izstāstīja arī uzņēmuma „ZELT” īpašniece Elīna Cēsniece. Uzņēmums nodarbojas ar smiltsērkšķu audzēšanu. Elīna stāstīja gan par „ZELT” rašanos, gan par produkcijas sortimentu un to, kā „ZELT” atrod un uzrunā savus klientus, kā meklējuši ideālo iepakojumu savām precēm un citiem uzņēmuma vadīšanas jautājumiem. Jāpiemin, ka „ZELT” ir uzņēmums, kas ir izvēlējušies bezatlikumu ražošanu, kas Eiropā kļūst aizvien populārāks virziens.
Mācību laikā vairāki uzņēmēji prezentēja savus uzņēmumus. Alus brūzis „Murza” ir viens no jaunākajiem uzņēmumiem Krāslavas novadā. Tā vadītājs Artjoms Gekišs dalījās pieredzē, kā izveidot uzņēmumu laukos, piesaistot līdzekļus no ES fondiem.
Uzņēmums „Līvānu ķiploks” pārsteidza ar daudzveidīgo preču klāstu, kuru sastāvā ir ķiploks. Uzņēmuma pārstāve dalījās pieredzē, kā ģimenes uzņēmums nonāca pie sava darbības veida.
Pasākumu organizē biedrība „Eiroreģions „Ezeru zeme””, īstenojot projektu Nr.LLI-416 „Vietējās pārtikas ražošanas un piegādes atbalsta sistēmas attīstība Utenas – Latgales pārrobežu reģionā” (LOCAL FOODS), ko līdzfinansē Eiropas Savienība Interreg V-A Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programma 2014.-2020. gadam.
Inga Pudnika-Skerškāne,
autores foto
Novembris - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 |
02 | 03 | ||||
04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 | 10 |
11 |
12 |
13 |
14 | 15 |
16 | 17 |
18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |