sestdiena, 16. novembris, 2024Vārda diena: Banga, Glorija
crest1 crest2

Plānoju pirmoreiz piedalīties gadatirgū Krāslavā. Gribas zināt:

Pievienots: 06.06.2022

Kādi dokumenti nepieciešami, lai varētu sākt tirgošanu? Kur saņemt atļauju?

Kopš šī gada pavasara Krāslavā tirdziņu un gadatirgu rīkošana ir uzticēta Krāslavas novada pašvaldības Tūrisma informācijas centram (TIC). Lai pieteiktos tirdzniecībai, nepieciešams aizpildīt iesniegumu un samaksāt tirdzniecības nodevas likmi. Visus nepieciešamos dokumentus, t.sk. saistošos noteikumus par tirdzniecību publiskās vietās, iesnieguma formu, tirdzniecības nodevas likmes un rekvizītus samaksai var atrast pašvaldības tīmekļvietnē www.kraslava.lv, nospiežot uz banneri „Tirdzniecības organizēšana Krāslavas novadā”. Informācija ir pieejama arī portālā www.kraslavasvestis.lv. Aizpildītu iesniegumu un kvīti par nodevas likmes apmaksu nepieciešams sūtīt uz e-pastu: amatniecibascentrs@kraslava.lv. Tirgotājs saņems atļauju uz savu norādīto e-pastu piecu darba dienu laikā.

Ja kādam ir grūtības elektroniski aizpildīt iesniegumu un veikt apmaksu, droši nāciet uz Krāslavas novada pašvaldības TIC (Pils ielā 2), un mēs palīdzēsim visu noformēt.

Kādas preces drīkst tirgot gadatirgū (vai kādas nedrīkst)?

Gadatirgos drīkst tirgot pašu ražoto un pašu audzēto visa veida lauksaimniecības produkciju un tās pārstrādes produkciju; savvaļas produktus; zivsaimniecības produkciju; bezalkoholiskos dzērienus un karstās uzkodas; alkoholiskos dzērienus, kas nav pildīti stikla traukos, mazumtirdzniecībā; rūpnieciski ražotu pārtikas produkciju.

Tirdzniecības vietās ir atļauts realizēt šādas nepārtikas preces: mājsaimniecību amatniecības produkciju; kultūras un mākslas produkciju; pašu izgatavotos mākslas priekšmetus, lietišķās mākslas un daiļamatniecības izstrādājumus; tekstilpreces un saimniecības preces.

Publisku pasākumu laikā ielu tirdzniecības dalībniekiem aizliegts tirgot bezalkoholiskos dzērienus un alu, kas pildīti stikla traukos.

Gadatirgi 4. maijā un 28. maijā tika organizēti Grāfu Plāteru ielas parkā. Vai šī vieta tagad būs pastāvīga tirdziņu organizēšanas vieta?

Nesen Krāslavas novada pašvaldības TIC speciālisti veica iedzīvotāju aptauju par piemērotāko vietu tirdziņu rīkošanai Krāslavā. Vairāk kā puse respondentu atbildēja, ka labprāt apmeklētu tirdziņus Grāfu Plāteru pils ielā un pils kompleksa teritorijā. Nolēmām pamēģināt rīkot ikmēneša tirdziņus Grāfu Plāteru ielas parkā (aiz Nodarbinātības Valsts aģentūras). Bet tirdziņi, kas tiks organizēti lielāku pasākumu ietvaros, piemēram, Saulgriežu gadatirgus - 22. jūnijā, tirgus Gurķu svētku un pilsētas svētku ietvaros – 16. jūlijā notiks Krāslavas pils kompleksā, pils pagalmā.

Savukārt Vasaras gadatirgus – 6. augustā, Skolas Lielais gadatirgus – 3. septembrī un Miķeldienas gadatirgus – 1. oktobrī tiek plānoti Grāfu Plāteru ielas parkā.

Kādā veidā tirgotājiem tiek dalītas vietas? Kurš pirmais atnāk, tas arī izvēlas labāko vietu?

Kādreiz tā bija, ka tirgotāji brauca agri no rīta vai pat naktī, lai rezervētu vietu tirgošanai. Bet šobrīd tā vairs nav. Kad mums ir gala saraksts ar visiem tirgotājiem un nepieciešamo platību katram, tad mēs pašas sadalām vietas, sanumurējot tirdzniecības vietas jeb piešķirot katram tirgotājam numuru un vienu dienu pirms tirdzniecības par to paziņojam. Tirdziņa organizēšanas dienā tirgotājus sagaida par ielu tirdzniecības organizēšanu atbildīga persona un norāda katram tirgotājam tirgošanas vietu. Tirdziņa dalībnieki kādu stundu/divas pirms pasākuma var mierīgi ierasties, iekārtoties savā vietā un gaidīt apmeklētājus. Vietas mēs sadalām, balstoties uz dalībniekiem vajadzīgo un apmaksāto platību, elektrības nepieciešamību, kā arī tematiski pa zonām. Grāfu Plāteru pils parkā, kur tiek organizēts tirgus, ir neliela teritorija, kas pieder privātpersonai, tāpēc sadalot vietas, šis faktors arī tiek ņemts vērā.

Kurš tiesīgs pārbaudīt tirgotājus un kādus datus pārbaudītāji var prasīt?

Uzraudzību un kontroli ielu tirdzniecības vietā un tirgū atbilstoši kompetencei īsteno pašvaldība kā tirdzniecības organizators, Pārtikas un veterinārais dienests, Valsts ieņēmumu dienests, pašvaldības policija un citas uzraudzības un kontroles institūcijas. Vēršam uzmanību, ka katram tirgotājam līdzi jābūt tirdzniecības atļaujai.

Kāds transports drīkst iebraukt tirdzniecības teritorijā: ja prece smaga, to var pievest pilnīgi klāt savai tirdzniecības vietai ar busiņu?

Gadījumā, ja prece ir smaga, tad tirdzniecības vietā, ja tirgus tiek organizēts Grāfu Plāteru pils parkā, var iebraukt un palikt tirgot gan ar busiņu, gan ar mašīnu ar piekabi. Ja prece ir neliela, tad tirgošanas vietā drīkst tikai iebraukt un izkrauties. Ja pasākums tiek organizēts Krāslavas pils kompleksā, pils pagalmā, tad ar mašīnu tikai uz laiku drīkst iebraukt un izkrauties, bet vēlāk mašīna ir jāatstāj blakus esošajos stāvlaukumos.

Cik ilgi drīkst tirgot: ja labi sokas, varu turpināt tirgot arī tad, kad visi pārējie jau devušies prom?

Organizējot tirdziņu, tiek plānots noteikts laiks, kad tirgotāji drīkst tirgot preces, bet gadījumā, ja tirgotājs vēlas turpināt tirgot, tas ir jāsaskaņo ar personu, kura ir atbildīga par tirdzniecības organizēšanu, un var palikt tirgot arī ilgāk.

Vai tirdzniecības vieta jāsakopj, to pametot. Ja tā, kas tieši jāizdara?

Ir svarīgi, lai tirdzniecības vieta paliek tīra un sakopta, tāpēc pēc tirdzniecības katram tirgotājam obligāti jāsakopj vieta - jāsavāc visas mantas un jāizved atkritumi no tirdzniecības vietas.

Vai atļauju vajag papīra formā vai ir elektronisks variants?

Vēlams, lai tirgotājiem līdzi būtu atļauja papīra formātā, bet, ja nav iespējas izdrukāt atļauju, tad to var uzrādīt elektroniski (izmantojot telefonu).

Vai ir kāda atbildīgā persona, kas var atbildēt uz papildu jautājumiem, kas rodas, gatavojoties tirdzniecībai?

Par ielu tirdzniecības organizēšanu ir atbildīga Amatniecības centra administratore Karolina Lukaševiča-Misjune, tālr. 26348644, e-pasta adrese: amatniecibascentrs@kraslava.lv

Vai vēlaties kaut ko piebilst saskaņā ar tirdziņu organizēšanu?

Uzklausot iedzīvotāju, it īpaši pensionāru, vēlmes, ir padomā tirdziņu organizēšanas dienā palaist autobusu no tā saucamā aerodroma rajona līdz pasākuma organizēšanas vietai un atpakaļ, piestājot dažās vietās pa ceļam.

Nākamais, Saulgriežu gadatirgus, notiks 22. jūnijā no plkst. 16.00 līdz 20.00 Krāslavas pils kompleksā, pils pagalmā. Bezmaksas autobuss šajā dienā kursēs pēc šāda grafika:

Dodoties uz pasākumu, autobusa pieturas tiek plānotas šādās vietās:

16.00 stāvvietā pie angāra (Vienības iela 70),
16.05 pie Krāslavas Mūzikas skolas bijušās ēkas (Rēzeknes iela 5),
16.10 pretī Krāslavas Romas katoļu baznīcai (Baznīcas ielā, pie mājas Nr.5),
16.15 autobusu stāvvietā pie Varavīksnes vidusskolas stadiona (Lielā ielā),
16.20 stāvvietā pie veikala „Sapnis” (Rīgas ielā, pretī Krāslavas poliklīnikai).

No pasākuma: 18.30 autobuss gaidīs pie Krāslavas ģimnāzijas (autobusu pieturā, Pils iela 5).

Maršruts: poliklīnika – Varavīksnes vidusskolas stadions – Krāslavas Romas katoļu baznīca – Krāslavas Mūzikas skolas bijusī ēka – angārs Vienības ielā.

Braukšanai autobusā lūdzam pieteikties (līdz 22. jūnija plkst.12.00) pa tālr. +37126348644 vai e-pastā amatniecibascentrs@kraslava.lv

Krāslavas novada pašvaldības TIC


Jauna aptauja

Novembris - 2024
P O T C P S S
 
01
02 03
04
05
06
07
08
09 10
11
12
13
14
15
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
ceturtdiena, 07.11.2024
otrdiena, 12.11.2024
ceturtdiena, 14.11.2024

Dienas foto

  • Jura Rogas foto

2015. Copyright © Krāslavas vēstis. All rights reserved.
webbuilding.lv mājas lapu izstrāde