piektdiena, 1. novembris, 2024Vārda diena: Ikars
crest1 crest2

Varavīksnes vidusskolas pašpārvaldes projekta „Vidusskolēnu kongress” pienesums un ilgtspēja

Pievienots: 02.01.2023

Sabiedrība vēlas redzēt iniciatīvas un idejām bagātus jauniešus, kuriem būs vēlme un spējas mainīt pasauli uz labo pusi. Taču ne vienmēr mūsu gaidas piepildās. Kāpēc? Pirmkārt, savu artavu ienesa Covid-19 laiks, kad par jauniešu sabiedroto kļuva telefons, internets, attālinātā komunikācija. Otrkārt, mūsu labklājības līmenis ir salīdzinoši augsts, un sabiedrība neizjūt akūtu vajadzību ieviest pārmaiņas. Kāpēc iespringt, ja visi paēduši? Treškārt, iniciatīvai jābūt …! Kādai? Tādai, lai lietderības koeficients būtu maksimāli augsts. Piekrītiet, ko tādu izdomāt un piedāvāt citiem nav viegli!

2022. gads ir Eiropas Jaunatnes gads, kas paredz jauniešu līdzdalību, paveiktā ilgtspēju, lietderīgu nodarbinātību, labbūtību, zaļāku un digitālāku Eiropu, jauniešu fiziskās un garīgās veselības uzlabošanu, kuru būtiski ietekmēja Covid-19 pandēmija. Tieši tāpēc šogad tika piedāvātas daudz un dažādas iespējas, kuras, manuprāt, diezgan aktīvi izmantojām. Agrā pavasarī mūsu skolas pašpārvaldes pārstāvji devās uz triju dienu mācībām, kur jaunieši apguva projektu rakstīšanas prasmes. Maijā grupa sanāca uz savu kārtējo sanāksmi, lai rakstītu projektu „Vidusskolēnu kongress” programmas „Kontakts” ietvaros, augustā notika visi projekta aktivitāšu plānošanas darbi, kur jaunieši mācījās plānot līdzekļus, samērot vajadzīgo un iespējamo.

2022. gada 1. septembris bija projekta īstenošanas diena. Pēc mācību stundām visi kongresa dalībnieki pulcējās skolas aktu zālē, lai ķertos darbam klāt.

Kongresa 1. aktivitāte - „Saliedētības treniņš”. Aktivitāte, kura paredzēja, ka skolēni kļūs saliedētāki, labāk iepazīs viens otru, viņiem būs priekšstats par to, kādi cilvēki ir apkārt, kas viņus interesē, uz kuru var paļauties.

Kongresa 2. aktivitāte – praktiska nodarbība „Lēmuma pieņemšana”. Skolēni praktiskas nodarbības rezultātā ieguva rīkus, kuri iedrošināja un palīdzēja pilnveidot prasmi pieņemt lēmumu.

Kongresa 3. aktivitāte – „Parlamenta vēlēšanas”. Skolēni guva pieredzi pilsoniskās līdzdalības jomā, jo apguva praktiskas zināšanas par vēlēšanu sagatavošanas un īstenošanas procesu, nepieciešamību būt atbildīgam, izdarot apzinātu izvēli, kā arī guva piederības sajūtu skolas saimei.

Kongresa 4. aktivitāte – „Skolas ārpusklases darba plānošana” 2022./2023. mācību gadam. Skolēni ņēma aktīvu un reālu dalību skolas ārpusklases pasākumu un dzīves organizēšanā, izstrādāja ieteikumus skolas iekšējās kārtības noteikumu uzlabošanā un papildināšanā, ieteikumus mūsdienīgam mācību procesam.

Kongresa 5. aktivitāte – „10. klases skolēnu iesvētīšana”. Aktivitāte sekmēja skolas tradīciju saglabāšanu, papildināšanu, uzlabošanu. Tā bija lieliska iespēja interesanti un lietderīgi pavadīt laiku ar saviem vienaudžiem, neizmantojot internetu un mobilo tālruni.

Kongresa 6. aktivitāte – „Kongresa darba izvērtējums”, kura laikā skolēni pilnveidoja prasmi apkopot informāciju, apstrādāt un analizēt kvalitatīvus un kvantitatīvus rādītājus, attīstīja kritisko domāšanu. Kongresā piedalījās klašu audzinātāji un skolotāji, kuri palīdzēja organizēt ieplānotās aktivitātes.

Ir pagājuši daži mēneši kopš projekta realizācijas, un loģiski būtu spriest par minētā projekta ilgtspēju. Kā projekta tapšana un īstenošana ietekmēja skolas pašpārvaldes turpmāko darbu, būtībā – projekta mērķi?

Lielākais guvums, kuru sekmēja projekta aktivitāšu īstenošana, ir mūsu pašpārvaldes patstāvīgums un iniciatīvu producēšana.

Pirmā patstāvīgi izstrādātā un īstenotā aktivitāte - pašpārvaldes stundas. Vecāko klašu skolēni devās pie 1.-4. klašu skolēniem, lai ļoti vienkāršā un saprotamā valodā pastāstītu par dabaszinību jomas priekšmetiem, nepieciešamību tos apgūt, to saikni ar dzīvi. Dažādi uzskates materiāli, eksperimenti ar vielām, kuras ir ikvienas virtuves skapītī, un jaunāko skolēnu interese bija garantēta! Decembrī visu šo programmu demonstrējām arī 5.-8. klašu skolēniem. Pēdējā stundā stāstījām par to, kas ir pašpārvalde, kāpēc būtu jāiesaistās tās darbā.

Otrā patstāvīgā aktivitāte – dalība hakatonā „Skola skolēnam” vispārējās izglītības iestāžu 9.-12. klases jauniešiem. Tas notika 24. un 25. novembrī. Dažas interesantas domas, pārdomas un idejas, kuras izmantosim turpmākajā darbā!

Trešā patstāvīgi sagatavotā un īstenotā aktivitāte – Ziemassvētku dziesmu festivāls 9.-12. klašu skolēniem. Šis pasākums ir skolas tradīcija – pasākums, kuras gaitu plānoja skolotāji, taču šogad festivāla scenāriju pilnībā sagatavoja un īstenoja skolas pašpārvaldes dalībnieki. Varētu teikt, ka skolas tradīcijai piešķīrām jaunu skanējumu, par ko esam ļoti gandarīti.

Nobeigumā vēlos teikt, ka paveikt visu nebija viegli. Dažreiz slinkums, dažreiz laika trūkums, bet dažreiz šaubas traucēja, bet, kad darbs bija paveikts, gandarījums lika sevi manīt. Apetīte rodas ēdot! Mums ir plāni un ieceres, kuras turpināsim iedzīvināt mūsu skolas dzīvē. Paldies visiem mūsu iedvesmotājiem un atbalstītājiem!

Projekts īstenots Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes politikas valsts programmas 2022.-2024. gadam valsts budžeta finansējuma ietvaros.

Elizaveta Karole,
11.a klases skolniece un skolas pašpārvaldes dalībniece
Anželas Semjonovas foto



Jauna aptauja

Novembris - 2024
P O T C P S S
  02 03
04 05 06 07 08 09 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

Dienas foto

  • Jura Rogas foto

2015. Copyright © Krāslavas vēstis. All rights reserved.
webbuilding.lv mājas lapu izstrāde