Jura Rogas foto
Pievienots: 21.10.2021
19. oktobrī Krāslavas Varavīksnes vidusskola organizēja Starpnovadu pedagogu tiešsaistes konferenci „Mērķtiecīgas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas – skolas mācību procesa nepieciešamība un labās prakses piemēri”, kurā piedalījās 69 pedagogi no Krāslavas, Preiļu, Ludzas, Balvu, Viļānu un Daugavpils novada.
Paldies par pozitīvo lādiņu ekspertiem, kas piedalījās un dalījās ar mums, pedagogiem, vērtīgām atziņām un paplašināja mūsu redzesloku konferences pirmajā daļā! Vieslektoru tēmas:
* „Izglītības nākotne; UNESCO redzējums”, Baiba Moļņika, UNESCO Latvijas Nacionālā komisija, ģenerālsekretāre;
* „Dažādas mūsdienu pratības”, Liene Valdmane, „drošsinternets.lv”, izglītības darba vadītāja;
* „Tehnoloģijas skolā - iespējas vai slogs”, Mārtiņš Gribusts, Izglītības uzņēmums „Lielvārds”;
* „Mākslīgais intelekts, saprasts vai pārprasts”, Edgars Čerkovskis, EKA Aprites ekonomikas un sociālās uzņēmējdarbības programmas direktors.
Konferences otrajā daļā ar labās prakses piemēriem dalījās skolotāji:
* „IKT pielietojums mācību procesā Balvu sākumskolā” (Gunita Pugeja, Balvu sākumskola);
* „IKT rīku izmantošana svešvalodu stundās” (Inese Vorza, Ludzas pilsētas ģimnāzija);
* „Jamboard – digitāla tāfele projektiem un atgriezeniskajai saitei” (Jeļena Japiņa un Nataļja Loskutova, Krāslavas ģimnāzija);
* „3D tehniskās modelēšanas iespējas pulciņa nodarbībās” (Valērijs Jurkāns, Riebiņu vidusskola);
* „Robotikas nodarbību iespējas skolēnu radošuma veicināšanā” (Andris Strupītis, Viļānu vidusskola);
* „Digitālie rīki mācību stundas organizēšanai attālināti” (Guntis Tjarva, Riebiņu vidusskola);
* „IT tehnoloģijas izmantošana, lai sniegtu atgriezenisko saiti bioloģijas un ģeogrāfijas stundas laikā” (Ilona Solima, Krāslavas Varavīksnes vidusskola);
* „IKT izmantošana skolēnu motivācijas paaugstināšanai valodas stundās” (Valentīna Purpiša, Krāslavas Varavīksnes vidusskola);
* „Atgriezeniskās saites sniegšanas iespējas, izmantojot digitālos rīkus” (Marianna Rukmane, Krāslavas Varavīksnes vidusskola).
Svarīgi, ka pedagogi, veicot konferences izvērtēšanu, atzīmēja mums, konferences organizatoriem, svarīgas atziņas: es eju pareizā virzienā; jauki mūsdienās būt skolēnam; ir daudzas iespējas, kā izmantot IKT, liela rīku, platformu dažādība; daudz kas jāapgūst; mums ir radoši skolotāji, kuri nebaidās eksperimentēt un izmēģināt nezināmo IT jomā; paldies organizatoriem par iespēju piedalīties konferencē; paldies visiem, kas dalījās pieredzē, ļoti vērtīgi! Ir laiks pētīt, analizēt, darīt! Mācīties kopā ar skolēniem to, cik plašs ir informācijas tehnoloģiju klāsts. Cik daudz pedagogam ir jāapzina un jāapgūst brīvajā laikā! Žēl, ka tam nav paredzēts pietiekoši daudz apmaksātā darba laika; pirmsskolā mazāk iespēju izmantot IKT tehnoloģijas. Ir iespējams ieviest kaut ko jaunu savā darbā un tml.
Konferences laikā mūsu klausītāji tika iztaujāti (izmantojot platformas menti.com, Google veidlapu), lai uzzinātu viedokli par informācijas un komunikāciju tehnoloģijām un to pielietošanu. Vairums pedagogu atzina, ka tehnoloģijas uzlabo viņu darba efektivitāti. Pedagogi novērtēja savu spēju (skalā līdz 5 ar balli 3,5), ka spēj tikt galā ar problēmām, kas rodas darbā ar digitālajām ierīcēm un programmatūru. Pedagogi (vērtējumā līdz 5 ar balli 3,9) savā ikdienas darbā prasmīgi izmanto izglītības tehnoloģiju ierīces, kas viņiem ir piešķirtas darba nolūkiem (piem., datoru, digitālo tāfeli, projektoru, dokumentu kameru u.c.).
Kopā mēs guvām lielisku pieredzi. Konferences lektoru uzstāšanās caurvija vārdi: sadarbība, domāšana, attieksme, pārliecība, ikviena skolēna izaugsme, spējas un zināšanas, tehnoloģijas rīki, metodes. Kā Mūra likumā - mazāk diplomu, vairāk zināšanu un prasmju.
Marija Micķeviča,
Krāslavas Varavīksnes vidusskolas direktore
Jūlijs - 2024 | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
P | O | T | C | P | S | S |
01 | 02 |
03 | 04 |
05 |
06 | 07 |
08 |
09 |
10 | 11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
16 |
17 |
18 | 19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 | 31 |